|

ساخت کلیپ تبلیغاتی: راهنمای کسب‌وکارهای کوچک

ساخت کلیپ تبلیغاتی: راهنمای کسب‌وکارهای کوچک
کد مطلب : 37447

 

کلیپ تبلیغاتی می‌تواند ابزاری مؤثر برای تبلیغ کسب‌وکار شما و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر باشند. با ظهور رسانه‌های دیجیتال و در دسترس بودن گسترده فناوری ساخت ویدیو و کلیپ، ایجاد کلیپ تبلیغاتی بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرارگرفته است. چه به دنبال تبلیغ یک محصول جدید باشید یا صرفاً به دنبال ایجاد آگاهی از برند باشید، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد کلیپ تبلیغاتی جذاب و مؤثر استفاده کنید.

به‌طورکلی می‌توان گفت ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی یکی از جنبه‌های حیاتی بازاریابی مدرن است. با افزایش تعداد افرادی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو وقت می‌گذرانند، کسب‌وکارها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به تبلیغات ویدیویی روی می‌آورند. در این مقاله به بررسی روند ساخت یک کلیپ تبلیغاتی از ابتدا تا انتها می‌پردازیم.

مراحل ساخت کلیپ تبلیغاتی:

همان‌طور که گفتیم ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی می‌تواند راهی مؤثر برای تبلیغ محصول یا خدمات شما و دستیابی به مخاطبان وسیع‌تری باشد. در ادامه مراحلی را توضیح خواهیم داد که به شما در ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی مؤثر کمک می‌کند:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید: قبل از شروع ساختن کلیپ تبلیغاتی، مهم است که درک روشنی از افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، داشته باشید. هنگام توسعه محتوای ویدیویی خود، سن، علایق و رفتار مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند ویدیویی بسازید که پیام شمارا به‌طور مؤثر به مخاطبانتان برساند.
  • هدف خود را مشخص کنید: هنگامی‌که مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، باید هدف خود را مشخص کنید. با کلیپ تبلیغاتی خود می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می‌خواهید فروش را افزایش دهید، آگاهی از برند را افزایش دهید یا به مخاطبان خود در مورد یک محصول جدید آموزش دهید؟ درک هدف خود به شما کمک می‌کند ویدیویی بسازید که مطابق با نیازهای خاص شما باشد.

21

  • پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد خود (USP) را شناسایی کنید: USP شما چیزی است که کسب‌وکار شمارا از رقبای شما متمایز می‌کند. مطمئن شوید که USP خود را در کلیپ تبلیغاتی خود برجسته کرده‌اید تا مخاطبان نام تجاری شمارا به خاطر بسپارند.
  • یک پیام قوی انتخاب کنید: کلیپ تبلیغاتی شما باید پیامی واضح، مختصر و قانع‌کننده داشته باشد که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند. در مورد آنچه می‌خواهید بینندگان از ویدیوی شما درک کنند فکر کنید و مطمئن شوید که پیام شما در طول ویدیو ثابت است.
  • سبک خود را انتخاب کنید: در مرحله بعد، باید سبک ویدیوی خود را انتخاب کنید. آیا این‌یک ویدیوی لایو اکشن، ویدیوی متحرک موشن‌گرافیکی است یا ترکیبی از هر دو خواهد بود؟ هر سبک مزایای خود را دارد و انتخاب صحیح به مخاطب، هدف و داستان شما بستگی دارد.

اگر مایل به ساخت کلیپ تبلیغاتی با سبک موشن‌گرافیک هستید فراموش نکنید که باید آموزش افتر افکت و آآموزش موشن گرافیک ببینید تا بتوانید کلیپی جذاب و کارآمد بسازید.

  • ایجاد یک سناریو یا فیلم‌نامه: یک فیلم‌نامه خوب، پایه و اساس یک کلیپ تبلیغاتی خوب است. برای فکر کردن به داستان، جریان ویدیو و تصاویر و موسیقی‌هایی که برای پشتیبانی از پیام برندتان استفاده می‌کنید، وقت بگذارید.
  • لحن مناسب را انتخاب کنید: لحن کلیپ تبلیغاتی شما باید احساس کلی برند شمارا منعکس کند و با مخاطب هدف شما به‌خوبی ارتباط برقرار کند. لحنی را انتخاب کنید که باارزش‌های برند شما سازگار باشد و برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.
  • روی تجهیزات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید: اگر برای ساخت کلیپ تبلیغاتی به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارید حتماً از باکیفیت‌ترین‌های آن‌ها استفاده کنید. درحالی‌که می‌توانید با یک گوشی هوشمند یا یک دوربین یک ویدیو بسازید، سرمایه‌گذاری روی تجهیزات باکیفیت بالا ظاهر و احساس کلی ویدیوی شمارا بهبود می‌بخشد.
  • کلیپ خود را بسازید:اگر کلیپ ویدیویی شما لایو اکشن است با آماده بودن فیلم‌نامه و تجهیزات، زمان فیلم‌برداری از ویدیوی شما فرارسیدهاست. هنگام فیلم‌برداری مراقب نور، صدا و زوایای دوربین باشید. به جزئیات توجه کنید و فیلمی بگیرید که به‌طور دقیق فیلم‌نامه و داستان شمارا نشان دهد. اگر کلیپ شما موشن‌گرافیکی یا انیمیشنی است با کمک یک انیماتور یا یک تیم موشن گرافیکی و سفارش موشن‌گرافیک به آن‌ها،  کلیپ مناسب برند و هدفتان را بسازید.
  • از تصاویری چشم‌نواز استفاده کنید: تبلیغ‌کنندگان دهه‌هاست که از تصاویر بصری برای جلب‌توجه استفاده می‌کنند و این موضوع هنوز هم صادق است. از تصاویری چشم‌نواز برای جلب نظر بینندگان استفاده کنید. مطمئن شوید که از تصاویر، گرافیک و انیمیشن‌هایی استفاده می‌کنید که مرتبط با پیام شما هستند و کیفیت بالایی دارند.
  • کلیپ تبلیغاتی را کوتاه و شیرین نگه‌دارید: دامنه توجه کوتاه است، بنابراین ویدیوی تبلیغاتی خود را کوتاه و دقیق بسازید. ویدئویی که کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد، بیشتر از یک ویدیوی طولانی‌تر، به‌طور کامل تماشا می‌شود. مطمئن شوید که ویدیوی شما جذاب است و پیام شمارا به‌سرعت و به‌طور مؤثر ارائه می‌دهد.
  • از موسیقی مناسب استفاده کنید: موسیقی می‌تواند ابزار قدرتمندی در کلیپ تبلیغاتی باشد. و می‌تواند به ایجاد روحیه کمک کند، اما هرگز نباید پیام شمارا تحت تأثیر قرار دهد. موسیقی را انتخاب کنید که مکمل ویدیوی شما باشد و به انتقال پیام شما کمک کند.
  • شامل یک فراخوان برای اقدام باشد: یک فراخوان برای اقدام پیامی است که بینندگان را تشویق می‌کند تا اقدامی خاص مانند بازدید از وب‌سایت شما یا خرید از آن انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که یک فراخوان برای اقدام واضح و مختصر در پایان ویدیوی خود قرار داده‌اید تا بینندگان بدانند که در مرحله بعد چه‌کاری انجام دهند.
  • بهینه‌سازی برای رسانه‌های اجتماعی: وقتی ویدیوی شما کامل شد، وقت آن است که آن را برای رسانه‌های اجتماعی بهینه کنید. پلتفرمی را که برای اشتراک‌گذاری ویدیوی خود استفاده می‌کنید در نظر بگیرید و قالب را بر اساس آن تنظیم کنید. برای مثال، ویدیوها در اینستاگرام باید عمودی باشند، درحالی‌که ویدیوها در یوتیوب باید افقی باشند. علاوه بر این، اضافه کردن زیرنویس  را در نظر بگیرید تا ویدیوی خود را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار دهید.
  • ویدیوی خود را تبلیغ کنید: هنگامی‌که کلیپ تبلیغاتی خود را ایجاد کردید، مهم است که آن را تبلیغ کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. ویدیوی خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را در وب‌سایت خودتان آپلود کنید و تبلیغات پولی را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا فیس‌بوک انجام دهید تا کلیپ شما بیشتر دیده شود.

22

پلتفرم‌های زیادی برای انتخاب ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارد. برخی از پلتفرم‌های محبوب شامل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب و همچنین شبکه‌های تلویزیونی و دیجیتالی تبلیغاتی هستند. پلتفرمی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطبان هدف را در آن دارید.

همان‌طور که گفتیم اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های مهم در جامعه امروزی است که پست‌ها و مخصوصاً استوری های اینستاگرامی بازدید بسیار بالایی دارند. شما میتوانیدآموزش استوری موشن موجود در اینترنت را دانلود کرده و با کمک آن استوری های متحرک جذابی را خلق و مخاطبان بیشتری را جذب برند خود کنید.

سخن پایانی:

ساختن کلیپ‌های تبلیغاتی مؤثر نیاز به زمان، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، درک واضح از مخاطبان هدف و ترکیب درست محتوا و عناصر تولید  و ... دارد. با پیروی از این نکات و تلاش لازم، می‌توانید کلیپی ایجاد کنید که به‌طور مؤثر کسب‌وکار شمارا تبلیغ کند و مخاطبان زیادی را جذب کند.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین