|

پارسا پیروزفر | پارسا پیروزفر بیوگرافی

بدل پارسا پیروزفر هم پیدا شد | شباهت عجیب این آقا به پارسا پیروزفر

شباهت بازیگر ترکیه‌ای نقش پسر مولانا به پارسا پیروزفر

بدل پارسا پیروزفر هم پیدا شد | شباهت عجیب این آقا به پارسا پیروزفر
کد مطلب : 40462

نخستین تصاویر از بوراک توزکوپاران بازیگر جوان و مطرح ترکیه‌ای فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد.

بوراک توزکوپاران نقش سلطان ولد فرزند بزرگ مولانا را در «مست عشق» بازی می‌کند که همواره در رکاب پدر  و معتمد او بود و از حیث ظاهر و باطن نیز شباهت‌های بسیار به مولانا داشت.

پارسا پیروزفر در این فیلم نقش مولانا را بازی می‌کند و شهاب حسینی شمس داستان است.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوران کوزوم و حسام منظور سایر بازیگران «مست عشق» هستند.

تهیه کننده فیلم مهران برومند است، فیلمنامه‌ آن را حسن فتحی و فرهاد توحیدی نوشته‌اند.

زندگی شخصی پارسا پیروزفر

پارسا پیروز فر در تاریخ 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شد.

پارسا پیروزفر

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گو و تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر صبح امروز ۲۶ مهر در پهنه رودکی برگزار شد.

هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، حسن پورشیرازی، مسعود جعفری جوزانی، فرامز قریبیان، همایون ارشادی، دانش اقباشاوی، احمدرضا درویش، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، محمدعلی نجفی، داریوش فرهنگ، همایون اسعدیان، حبیب ایل‌بیگی، مازیار میری، محسن امیریوسفی، مانی حقیقی، مسعود کرامتی، مهرداد صدیقیان، محمد کارت،، مسعود اطیابی، مرتضی شایسته، بهرام رادان، مسعود جعفری جوزانی، فرامز قریبیان، سام قریبیان، امیر دژاکام، رهبر قنبری، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و ... در محوطه تالار وحدت حضور دارند.

بخش‌هایی از موسیقی‌های فیلم سینمایی «سنتوری» که این هنرمند فقید آن را کارگردانی کرده و با استقبال مواجه شده بود، در محوطه پهنه رودکی پخش شد.

این مراسم در ساعت ۱۰ صبح به صورت رسمی با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد.

سپس بهرام رادان که اجرای این برنامه را به عهده داشت روی صحنه آمد و با خواندن شعری عنوان کرد که این رفتن ناباورانه بود و از حضار خواست تا به احترام زنده‌یاد مهرجویی بایستند.

سپس فرهاد آییش روی صحنه آمد و گفت: علی نصیریان خارج از کشور است و نتوانست در این مراسم باشد، اما پیامی را ارسال کردند.

در این پیام آمده بود: «در غرب این خبر تکان دهنده بود، در بیماری با فکر و خیالات به سر می‌برم، مهرت بر دلم است. از اولین کار خلاقانه تو در کنارت بودم، افسوس که امروز در کنارت نیستم تا در آخرین سفر بدرقه در کنارت باشم و تابوتت را به دوش کشم. ای مهر فرزانه این چه روزگاری است که اشک و خون از آسمان می‌بارد.»

پارسا پیروزفر

در ادامه مسعود کیمیایی روی صحنه آمد و بیان کرد: نمی‌توانم هیچ چیزی بگویم درباره او و رفتنش از این جهان، نمی‌توانم چیزی بگویم، درود بر همه.

سپس بهمن فرمان‌آرا پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: داریوش جان قرار نبود این ملاقات اینچنین باشد، ما کجا زندگی می‌کنیم؟ یکی از بزرگترین فیلمسازان این مملکت باید سلاخی شود؟ من و داریوش سال ۶۶ هر ۲ به ایران بازگشتیم، او به سمت فلسفه رفت و من به سمت کارگردانی سینما رفتم. با هم دوست بودیم، رفیق بودیم و روزها و شب‌های زیادی را گذراندیم، هیچ نمی‌شود گفت. چگونه همه دوربین‌ها کار نمی‌کنند وقتی دل‌شان بخواهد. داریوش باید تنها در کنار همسرش سلاخی شود؟ ما داریم کجا زندگی می‌کنیم؟ من حرف زیادی نمی‌زنم. دل ما شکسته است، همه چیز بد است، آیا قرار است هر هفته برای رفتن کسی اینجا جمع شویم؟ داریوش حقش بیش از اینها بود.

امروز روز مهم و تلخی است برای اهالی هنر و دوستداران این حرفه؛ چراکه داریوش مهرجویی ، یکی از بزرگترین و موثرترین کارگردانان کشورمان را که به طرز فجیعی به قتل رسد به همراه همسرش مرحومه وحیده محمدی فر در این مکان تا ساعاتی دیگر دفن می شوند. اینجا قطعه 88 مخصوص خاکسپاری هنرمندان است و شاید این عکس ها و فیلم ها اولین عکس و فیلم هایی باشد که از خانه ابدی داریوش مهرجویی و همسرش منتشر می شود. روح شان در آرامش ابدی.

زندگی شخصی پارسا پیروزفر

پارسا پیروز فر در تاریخ 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شد.

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گو و تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان در سال 1374 است. او در سال 1380 نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد.

پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

ازدواج پارسا پیروزفر 

آقای پیروزفر مجرد بوده و اطلاعاتی مبنی بر ازدواج او در دسترس نمی باشد.

ورود پارسا پیروزفر به عرصه هنر

پارسا پیروزفر در سال های 1386، 1389 و 1390، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین