|

وام بازنشستگان | وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی:

مهلت ثبت‌نام برای وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان+شرایط

مهلت ثبت‌نام برای وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان و شرایط آن اعلام شد.

 مهلت ثبت‌نام برای وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان+شرایط
کد مطلب : 40835

وام بازنشستگان یکی از موضوعات حائز اهمیت برای مردم است . شرایط وام بازنشستگان بیست میلیون تومانی اعلام شد. وام بازنشستگان تامین اجتماعی را می توان به صورت غیر حضوری درخواست کرد. ثبت نام وام بازنشستگان نیاز به هیچگونه پیگیری حضوری ندارد. شرایط ثبت نام وام بازنشستگان را در ادامه می خوانید.

وام قرض‌الحسنه که از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت می‌شود در سال جاری مبلع ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

ثبت نام از تاریخ ۲۰تا ۳۰ آبان ماه سال جاری صرفا از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و از منوی مستمری بگیران انجام خواهد شد.

ثبت نام وام نیاز به هیچگونه پیگیری حضوری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

سهمیه وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان محدود است و به همین دلیل، دریافت آن منوط به شرایطی است از جمله دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸سال، عدم مسدودی حساب و استفاده نکردن از تسهیلات بانکی در سه سال گذشته. بازنشستگان کارگری به این شرایط به خصوص محدوده سنی و سقف مستمری انتقاد دارند.

در مرحله اول،  وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به ۴۰ هزار بازنشسته پرداخت می‌شود.

شرایط متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، باید شرایطی که از سوی اعطاکننده وام مشخص شده است را داشته باشند:

ـ متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت کنند زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک‌های دیگر وجود ندارد.

ـ داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲یا همن وام ضروروی، الزامی است.

ـ حداکثر سن متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، ۷۷ سال است.

ـ با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

ـ بازنشستگان متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری باید در طی سه سال گذشته از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه کرده است، استفاده نکرده باشند.

ـ مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۰ میلیون تومان استو

ـ هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه به نام متقاضی دریافت‌کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

روش ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری‌بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

در روش اول به صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق سامانه es.tamin.ir انجام می‌شود.

روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، وظیفه‌بگیران تک‌ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و درخواست‌هایی که فرم رضایت‌نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد، چهار دسته‌ای هستند که در ابتدا از لیست واجدین شرایط حذف شده‌اند.

مرتضایی‌فرد ادامه داد: پس از حذف این چهار گروه، تمامی متقاضیان باقی‌مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و از میان ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده، ۲۴۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام شدند که براساس اولویت‌بندی در هشت مرحله به حساب حقوقی این عزیزان واریز می‌شود.

نتایج و اسامی واجدان شرایط از اول مرداد ماه۱۴۰۱ در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir قابل مشاهده است.

بازنشستگان می‌توانند با شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی این صندوق خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید