|

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت امروز | سود سهام عدالت آبان:

فوری/ انتقال سهام عدالت رایگان شد | شرایط دریافت سود سهام عدالت و انتقال!

واریز علی الحساب سود سهام عدالت وراثزمان رونمایی از سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مشخص شده است.

فوری/ انتقال سهام عدالت رایگان شد | شرایط دریافت سود سهام عدالت و انتقال!
کد مطلب : 40921

سود سهام عدالت هر ساله برای دارندگان سود سهام عدالت واریز می شود و معمولا زمان واریز سود سهام عدالت اواخر سال است. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد و مبلغ واریزی برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی و 500 هزار تومانی متفاوت بود. در سال 1402 فرآیند پرداخت سود سهام عدالت به مانند سال گذشته خواهد بود و احتمالا مرحله اول سود سهام آذرماه پرداخت خواهد شد.

دیروز سامانه موردانتظار واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی شد. به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افراد برای استفاده از سامانه باید ثبت نام و دارای اوراق انحصار وراثت باشند. وی همچنین اظهار داشت که از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار از دنیا رفته اند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش همکاران در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واگذاری سهام بوده و اکنون بدون دریافت کارمزد، این سهام به صورت الکترونیکی به ورات منتقل می شود.

متقاضی واگذاری سهام متوفی به وراث باید ابتدا با درج تابعیت، تاریخ تولد و تاریخ فوت به درگاه ذینفع بازار سرمایه به آدرس (https://ddn.csdiran.ir) وارد شود. از متوفی در بخش "استعلام" نوبت پرونده قهری» در پورتال یکپارچه ذینفعان جهت اطلاع از فرارسیدن یا عدم تشکیل پرونده متوفی در صورت قطعی شدن زمان تشکیل پرونده باید با مراجعه به یکی از منتخبین مدارک زیر را ارائه نمایند. دفاتر کارگزاری: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با توضیح اینکه رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود، اصل یا عکس برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و در صورت داشتن وصیت نامه رسمی که در گواهی حصر وراثت نیز ذکر شده است، ارائه اصل یا کپی وصیت نامه الزامی است.

از این رو این سامانه جدید دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را برطرف کرده و با همکاری شرکت های کارگزاری می توان برگ زرینی در ارائه خدمات به جامعه سهامداران ایجاد کرد.

برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، دارایی کافی وجود دارد

سید فرهنگ حسینی نیز در این برنامه گفت: در خصوص واگذاری سهام عدالت به جاماندگان و همینطور قانون جوانی که بایستی سالانه یک مبلغی به آنها تخصیص پیدا کند، رفت و برگشت‌های زیادی داشت برای جاماندگان انجام، و طرح‌های مختلفی در مجلس مطرح شد و در نهایت قانون بودجه ۱۴۰۲ تبصره ۲ بند ن، دولت را الزام کرد که این کار را انجام بدهد و در خصوص تامین منابع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز در قانون بودجه تدبیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در خصوص تخصیص منابع به سهامداران جدید عدالت، این کار باید از محل سهام‌هایی که دولت در لیست واگذاری دارد انجام شود که اگر بخواهیم عددش را برآورد کنیم، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: آن چیزی که مهم است با توجه به چالش‌هایی که در موضوع سهام عدالت به خصوص در استانی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در حال حاضر داریم، پیشنهادی که وجود دارد این است که سهام عدالت را به مشمولان جدید به صورت مستقیم واگذار کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که در خصوص اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دارایی کافی وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر، پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بدون تغییر و ثابت است و چه در زمان بازگشایی نمادها و چه در زمانی که اسفند ۱۴۰۰ نماد این شرکت‌ها به طور کامل متوقف شدند و چه در حال حاضر، نتیجه عدم بازگشایی نماد، در حقیقت برای کسانی که سهامدار شرکت‌‎های سرمایه‌گذاری استانی هستند، ریسک نقدشوندگی و نقدینگی است./نبض بازار

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین