|

کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی با روکش گاناش | ترفند طلایی برای کیک شکلاتی که هرکسی نمیدونه

کیک شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده و شما می توانید این کیک خوشمزه را با بافت پنبه ای و نرم است و شما می توانید به همراه گاناش شکلاتی این کیک خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با روکش گاناش | ترفند طلایی برای کیک شکلاتی که هرکسی نمیدونه
کد مطلب : 41387

ابتدا مواد خشک را به جز شکر با هم مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم تا اگر رطوبت و یا ناخالصی داشت از بین برود.سپس در یک ظرف مناسب تمام مواد را به جز خامه و شکلات شیری با هم مخلوط میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم و موادی را که به دیواره چسبیده را مدام با لیسک به داخل مواد میریزیم.

به اندازه ای که مواد مخلوط شوند و شکر در آن حل شود و کمی روی آن حباب دار شود هم زندن را ادامه میدهیم . سپس مواد آماده شده ی کیک را داخل قالب 24 سانتی که از قبل با روغن چرب کردیم میریزیم و داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد و به مدت 1 الی 1 ساعت و نیم در طبقه وسط فر قرار میدهیم تا کیک بپزد .دقت کنید در حین پخت کیک به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا زمانی که 3/4 از پخت کیک گذشته باشد.

در فاصله ی پایانی پخت کیک مایه گاناش یا همان روکش شکلاتی را آماده میکنیم .داخل یک قابلمه که روی حرارت قرار دادیم شکلات و خامه را میریزیم و با حرارت ملایم مواد را مرتب هم میزنیم تا شکلات در خامه ذوب شود و وقتی که جوش آمد بعد از یک تا دو دقیقه آن را از روی حرارت برمیداریم.

وقتی کیک پخت و کاملا سرد شد از قالب جدا میکنیم و مایه گاناش آماده شده را به صورت داغ روی کیک میریزیم و با ترافل های رنگی و یا میوه ی دلخواه تریین میکنیم.


یک شکلاتی با روکش گاناش

تخم مرغ متوسط 6 عدد

آرد 200 گرم

پودر کاکائو 4 ق س

بیکینگ پودر 3 ق چ

وانیل یک هشتم ق چ

شیر نصف پیمانه

روغن مایع سه چهارم پیمانه

شکر 250 گرم

خامه صبحانه 120 گرم

شکلاتی شیری 200 گرم

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین