|

کشک بادمجان

با این روش که میگم کشک بادمجون رو درست کن | این کشک بادمجون رو با این روش هیچ جا نخوردی

کشک بادمجان از جمله غذایی های سنتی و خوشمزه می باشد که هم طرز تهیه راحت دارد و هم می توان آن را به زیباترین شکل ها تزئین نمود.

با این روش که میگم کشک بادمجون رو درست کن | این کشک بادمجون رو با این روش هیچ جا نخوردی
کد مطلب : 41416

کشک بادمجان از جمله غذایی های سنتی و خوشمزه می باشد که هم طرز تهیه راحت دارد و هم می توان آن را به زیباترین شکل ها تزئین نمود.

 

مواد مورد نیاز کشک بادمجون ساده

مواد لازم مقدار
بادمجان 1 کیلو گرم
نمک به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق مرباخوری
نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد بزرگ
سیر 6 حبه
گردوی آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
کشک  نصف پیمانه

 

 

طرز تهیه کشک بادمجان

اگر می خواهید یک کشک بادمجان خوشمزه تهیه کنید، مراحل زیر کمکتان می کند.

مرحله اول:آماده کردن بادمجان ها

برای تهیه یک کشک بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و برای جلوگیری از تلخ شدن کشک بادمجانتان آنها را نیم تا یک ساعت درون آب نمک قرار دهید.

مرحله دوم:سرخ کردن بادمجان

بادمجان هایی را که درون آب نمک قرار داده اید را خارج کرده و آبکشی کنید و بگذارید آب آنها خارج شود، سپس درون تابه ای مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ کنید اما توجه کنید که بادمجان های شما بیش از حد سرخ نشوند.

مرحله سوم:سرخ کردن پیازها

در این مرحله پیاز را پوست بگیرید و بعد از خرد کردن به صورت ریز و نگینی درون تابه ای با مقدار اندکی روغن سرخ شود، دقت کنید که پیاز شما نسوزد و پیازها با حرارت ملایم کاراملی رنگ شوند.

مرحله چهارم:افزودن ادویه ها

برای افزایش طعم و بوی ادویه ها بعد از سرخ شدن پیاز زرد چوبه و فلفل سیاه را به پیاز ها بیافزایید و کمی تفت دهید تا طعم ادویه ها به خورد پیاز ها برود و پیاز ها طعم بگیرند. می توانید سیر را نیز رنده و یا خرد کنید وهمراه پیاز سرخ نمایید و یا اینکه می توانید سیر را بدون سرخ کردن به کشک بادمجان بیافزایید، این کار کاملا سلیقه ای می باشد.

مرحله پنجم:تهیه نعناع داغ

در این مرحله سیر داغ و پیاز داغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم و سپس نعناع را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و 30 ثانیه تفت دهید تا رنگ نعناع کمی تیر شود. بیش از 30 ثانیه تفت دادن نعناع سبب تلخ شدن آن می شود.

مرحله ششم:له کردن بادمجان ها

بادمجان های سرخ شده را درون تابه ای بریزید و با کمک چنگال یا گوشتکوب له کنید و پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ و گردو آسیاب شده را به آن بیافزایید و چندین بار هم بزنید تا تمامی مواد به صورت یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله هفتم:جا افتادن کشک بادمجان

تابه حاوی بادمجان را روی حرارت خیلی کم قرار داده و در تابه را بگذارید تا بادمجان به روغن بیفتد.

مرحله هشتم:اضافه کردن کشک

در این مرحله و پس از اینکه غذا به روغن افتاد، کشک را اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از افزودن کشک و هم زدن آن مزه کشک بادمجان ها را چک کنید تا نمک و ادویه آن به میزان لازم باشد. سپس درب تابه را قرار دهید تا کشک و بادمجان به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند و جا بیفتد.

مرحله نهایی:سرو کشک بادمجان

بعد از گذشت این مدت کشک و بادمجان را در ظرف مورد نظرتان بریزید، سپس با نعناع داغ، پیاز داغ و کشک و گردو به سلیقه خود تزیین نمایید. برای تزئین کشک بادمجان حتی می توانید کمی گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و رب تفت دهید و روی کشک بادمجان بریزید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین