|

کارت سوخت | دریافت کارت سوخت آنلاین

خبر فوری درباره ابطال کارت سوخت | قطعی ناگهانی کارت سوخت این افراد

در ادامه خبر فوری از قطعی کارت سوخت را بخوانید.

خبر فوری درباره ابطال کارت سوخت | قطعی ناگهانی کارت سوخت این افراد
کد مطلب : 42138

خبرنگار علی طاهری:

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باعث شد تا ۲ هزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت به دلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شود. همچنین اخیرا فیلم‌هایی در فضای مجازی تولید می‌شود که با استدلالی ناقص مخاطب را به اشتباه می اندازند، درحالی‌که مقایسه قیمت هر چیزی در ایران و برخی کشور های دنیا، باید بر اساس پول ملی هر کشور صورت گیرد.

یکی از معمول‌ترین راه‌های ثبت درخواست کارت سوخت جدید مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز پلیس +۱۰ است.

 آمارها حکایت از آن دارد که از کل وسایل نقلیه کشور اعم از خودرو و موتورسیکلت ۳۴ درصد بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند.

در حالی که به گفته رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران، از کل وسایل نقلیه کشور اعم از خودرو و موتورسیکلت ۳۴ درصد بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند، یک مدیر وزارت نفت خبرداد، تعویض کارت سوخت و اختصاص سهمیه سوخت به شرط داشتن بیمه شخص ثالث شده است.

 پس از سوزاندن کارت سوخت قدیمی می‌توانید با ارائه مدارک خواسته شده و تکمیل فرم درخواست کارت جدید در آن مرکز به راحتی درخواست کارت جدیدتان را ثبت کنید. استعلام آنلاین کارت سوخت المثنی از طریق سایت epolice.ir است. برای این کار کافی است که به بخش پیگیری کارت سوخت این سامانه مراجعه کنید و شماره پلاک و کد رهگیری که در اختیارتان قرار گرفته است را وارد کنید تا به شما مرحله صدور نمایش داده شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باعث شد تا ۲ هزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت به دلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باعث شد تا ۲ هزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت به دلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شود.

وی افزود: همچنین اخیرا فیلم‌هایی در فضای مجازی تولید می‌شود که با استدلالی ناقص مخاطب را به اشتباه می اندازند، درحالی‌که مقایسه قیمت هر چیزی در ایران و برخی کشور های دنیا، باید بر اساس پول ملی هر کشور صورت گیرد.

همچنین از دیگر توجیه‌های اجرای این طرح، جلوگیری از قاچاق سوخت بود. اما سوال اینجاست که آیا قاچاق بنزین اصلا در سطح دارندگان کارت سوخت که ماهانه ۲۱۰ لیتر سهمیه مصرفی دارند، صورت می‌گیرد؟

دریافت کارت سوخت المثنی

تا پیش از سال ۸۴ هر سال ۱۵ فروردین درصد مشخصی به قیمت بنزین اضافه می‌شد که در آستانه انتخابات همان سال، با تصمیم مجلس قانون تثبیت قیمت‌های بنزین تصویب شد. در ازای این طرح اعطای یارانه نقدی مصوب شد که به نظر می‌رسد بازی دو سر باخت بود.

این در حالی است که تا قبل از آغاز به کار دولت نهم، هر سال قیمت بنزین به صورت پلکانی تغییر می‌کرد. در این طرح که دولت اصلاحات مجری آن بود حتی در سال ۱۳۸۰ نرخ بنزین کاهش یافت. همچنین در آن مقطع خبری از دو نرخی بودن و استفاده از کارت‌های سوخت نبود.

اما با طرح هدفمندسازی یارانه و سیاست‌هایی که دولت محمود احمدی‌نژاد در پیش گرفت، بنزین به کالایی تبدیل شد که هر گونه تغییر نرخ در آن تبعات متعددی را در پی داشته باشد. حتی اگر تورم نزدیک به ۵۰ درصد باشد، این کالا باید به صورت دستوری مدیریت شود.

البته این سخن به معنای حمایت از افزایش قیمت بنزین نیست؛ به‌ویژه در مقطع کنونی هر گونه تغییری در سیاست‌های بنزینی، مانند شلیک بر پیکر نیمه‌جان اقتصاد ایران می‌ماند. اما سیاست‌هایی که در ۱۷ سال اخیر اجرا شد این بازار را به گلوگاه بحران اقتصاد ایران تبدیل کرد.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری جایگاه داران سوخت ایران با بیان این که قاچاق یک موضوع سیستماتیک است، بیان داشت: «اخیرا فرمانده مرزبانی اعلام کرد که ۱۱میلیون لیتر سوخت و فرآورده قاچاق کشف شده است. این رقم آنقدر بالا است که نشان می دهد با کولبر و دبه نمی توانسته این قاچاق انجام شده باشد. از آنجا که ما حتی با قاچاق یک سی سی از سوخت و فرآورده های کشور مخالف هستیم، اما بر این باوریم که قاچاق عمده و اصلی سوخت از مبادی دیگر و از راه ها و به دست افرادی دیگر انجام می شود.»

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین