|

قیمت گوشت قرمز امروز 12 بهمن 1402| قیمت گوشت پخت

قیمت گوشت قرمز امروز 12 بهمن 1402 اعلام شد.

قیمت گوشت قرمز امروز 12 بهمن 1402| قیمت گوشت پخت
کد مطلب : 42575

قیمت گوشت قرمز، امروز 12 بهمن 1402 شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، ران، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.قیمت گوشت

 

قیمت گوشت قرمز امروز 12 بهمن 1402

قیمت گوشت قرمز امروز 12 بهمن 1402 اعلام شد.

قیمت گوشت

افزایش واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و گوساله

رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد: طی ماه های اخیر با برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی که در وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، بازار مسیر خود را به خوبی طی می‌کند به طوری که در این هفته شاهد افزایش واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و گوساله خواهیم شد.

پوریان با اشاره به اینکه به طور معمول وضعیت تامین دام در فصل پاییز از شرایط خوبی برخوردار است، گفت: در بخش پرواربندی گوساله نیز، پروارهای خوبی شکل گرفته و این به تدریج وارد چرخه عرضه می‌شود و بنابراین شاهد شرایط نرمال در بازار گوشت کشور خواهیم شد.

وی ادامه داد: احتمال واردات ۸۰۰ هزار رأس دام پرواری گوساله در فصل زمستان نیز وجود دارد که نسبت به تولید دو ماه گذشته ما شرایط مطلوب خواهد شد و شرایط تولیدی نیز خوب است.

به گفته پوریان، اکنون دام پرواری گوساله از کشور پاکستان تامین شده که با ورود تدریجی لاشه این دام در بازار شاهد کاهش قیمت‌ ها خواهیم بود، البته قرار است دام پرواری از کشورهای دیگر نیز تامین شود که می‌تواند به مساله بازار گوشت داخلی کمک کند. همچنین گوشت گوسفندی گرم به صورت انبوه وارد می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قیمت واقعی گوشت قرمز بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزار تومان

رییس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی و گوساله، بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است و افزایشی در این خصوص نداشتیم؛بنابراین قیمت منطقی یک کیلوگرم گوشت در بازار داخلی با احتساب هزینه‌ های تولید و هزینه‌ های جانبی بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزار تومان در بدترین شرایط است، یعنی هزینه‌ های تولید و حمل و نقل در نظر گرفته شده است، بالاتر از این رقم منطقی نیست و با منطق بازار و تولید هماهنگی ندارد.

وی اضافه کرد: در پشت پرده این داستان مجموعه‌ هایی، از گران بودن گوشت نهایت سود را می‌برند بنابراین به دنبال این هستند که قیمت دام و گوشت کاهش پیدا نکند درحالی که نرخ دام طی ماه‌ های اخیر نه تنها افزایشی نبوده بلکه علاوه برکاهش ثبات نیز داشته است .

به گفته پوریان، در بحث لاشه گوشت قرمز گرم و منجمد واردات به طور مستمر و روزانه وارد می‌شود و در حال توزیع در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. اما برخی سودجو از فرصت استفاده می کنند تاجایی که سعی در فروش قیمت بالای گوشت دارند، به طور مثال اگر قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت حدود ۴۲۰ هزارتومان است سعی دارند این محصول را با قیمت‌ هایی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بفروشند که این اقدام گران‌فروشی و اجحاف به مصرف کنندگان است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین