|

سهام عدالت

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کنیم؟ | خبر جدید از سهام عدالت

یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کنیم؟ | خبر جدید از سهام عدالت
کد مطلب : 42684

خبرنگار: علی طاهری

یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. اما چاره چیست؟ آیا می‌توان به راحتی شماره شبای سهام عدالت را تغییر داد؟

به گزارش بانک اول برای تغییر شماره شبا باید به آدرس sahamedalat.ir بروید. در قسمت‌های میانی صفحه، گزینه «مشاهده دارایی سهام عدالت» را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی آن، باکس سبزرنگی ظاهر می‌شود، آن را مطالعه کرده و گزینه «متوجه شدم» را انتخاب کنید. صفحه زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

در این مرحله کد ملی خود را وارد کرده و روی دکمه «دریافت پیامک اعتبارسنجی» کلیک کنید. بعد از آن، کد تصویر را در کادر مشخص شده وارد کنید و دکمه «تایید» را بزنید. صفحه جدیدی برایتان ظاهر می‌شود که باید پیامک دریافت شده از سامانه سهام عدالت را در آن وارد کنید.

از منوی سمت راست در صفحه دارایی، گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید. سپس در قسمت «شماره شبا» روی دکمه «ویرایش» کلیک کنید. در انتها نیز شماره شبای جدید خود را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه تیک تایید را بزنید.

آیا می‌توان شماره موبایل مربوط به سهام عدالت را تغییر داد؟

بله، برای تغییر شماره تلفن سهام عدالت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد شدن به سامانه سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir و وارد شدن در قسمت «مشاهده دارایی سهام عدالت»

درج کد ملی سهامدار و کلیک کردن روی دکمه «دریافت پیامک اعتبارسنجی»

وارد کردن کد تصویر نمایش داده شده در قسمت مربوطه

پس از انجام سه مرحله قبلی، «دو حالت» اتفاق می‌افتد:

اگر شماره تلفن همراه با کد ملی سهامدار مطابقت داشته باشد، کد تائید برای سهامدار به همان شماره موبایل ارسال می‌شود. در این صورت، شخص باید گزینه «مشاهده وویرایش پروفایل» را انتخاب کرده و بر روی گزینه «ویرایش» نوشته شده در مقابل شماره تلفن همراه، کلیک کند.

اگر شماره تلفن همراه با کد ملی سهامدار مطابقت نداشته باشد، این پیغام نمایش داده می‌شود: «کد ملی و شماره تلفن همراه ذکر شده مطابقت ندارند. برای ورود به سامانه می‌توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود را وارد نمایید». در این صورت، باید بر روی گزینه «وارد کردن شماره» کلیک کنید. سپس با وارد کردن کد تصویر نمایش داده شده و شماره تلفن همراه جدید که تحت مالکیت سهامدار باشد و کلیک روی گزینه «ارسال»، کار به اتمام می‌رسد. در پایان نیز با پیام «درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. نتیجه درخواست طی 48 ساعت آینده از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید»، روبرو خواهید شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین