|

درمان خانگی کهیر؛ با این راهکارها به سرعت از شر کهیر خلاص می شوید!

کهیر نوعی عارضه پوستی است که ناشی از شرایط آب و هوایی، حساسیت به دارو، عفونت و یا بیماری خود ایمنی به شکل دانه‌های ریز و جوش‌هایی با رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز، در اشکال مختلف روی پوست ظاهر می‌شود.

درمان خانگی کهیر؛ با این راهکارها به سرعت از شر کهیر خلاص می شوید!
کد مطلب : 35369

درمان خانگی کهیر؛ با این راهکارها به سرعت از شر کهیر خلاص می شوید!؛ این جوش‌ها اغلب منجر به خارش‌های شدید در فرد می‌شوند. اگر به‌دنبال درمان کهیر هستید، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید، تا با چند روش درمان خانگی و دارویی برای خلاصی از شر کهیر و خارش آشنا شوید.

کهیر که دراصطلاح پزشکی Urticaria نامیده می‌شود، جوش‌های خارش‌دار ناشی از عفونت و واکنش‌های آلرژیک است. کهیر می‌تواند در اثر استرس، حساسیت به دارو، نیش حشرات، نور خورشید، دمای هوای پایین و عفونت برروی پوست بروز پیدا کند. به‌طورکلی کهیر خطرناک و نگران کننده نیست اما در صورتی که بیش از ۶ هفته باقی بماند به کهیر مزمن تبدیل خواهد شد.

درمان خانگی کهیر

درمان خانگی کهیر اغلب نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و با روش‌های خانگی می‌توان آن را به سرعت برطرف کرد. در ادامه به معرفی رایج‌ترین روش‌های درمان خانگی کهیر می‌پردازیم:

۱. کمپرس سرد

یکی از ساده ترین راه درمان خانگی کهیراستفاده از مواد خنک روی پوست می‌تواند در تسکین خارش مؤثر واقع شود. چند عدد یخ را در یک حوله یا پارچه بپیچید و به مدت ۱۰ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده نگه دارید. درصورت نیاز این کار را چندین بار درطول روز تکرار کنید.

۲. درمان کهیر با گیاه فندق جادوگر

جالب ترین راه درمان خانگی کهیر تان ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضدمیکروب است.  فندق جادوگر گیاهی سرشار از تان است که به تسکین سوزش ناشی از کهیر کمک بسیاری می‌کند. برای استفاده از این گیاه جهت درمان کهیر مراحل زیرا دنبال کنید:

    ۵ تا ۱۰ گرم از پوست گیاه را له کنید.

    ۱ فنجان آب به آن اضافه کنید.

    مخلوط را در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید.

    ماده را از صافی رد کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

    حدود ۲۰ دقیقه روی نواحی آسیب‌دیده بمالید و سپس بشویید.

۳. درمان کهیر با آلوئه‌ورا

یکی راه های موثر درمان خانگی کهیر گیاه آلوئه‌‌ورا به دلیل خواص درمانی بالای خود بسیار شناخته شده است. برای درمان کهیر، کافی است مقداری از آن را روی پوست خود بمالید اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند سپس آن را بشویید. اگر برای اولین بار از آلوئه‌ورا استفاده می‌کنید برای جلوگیری از بروز حساسیت آن را روی ناحیه‌ای از پوست خود امتحان کنید در صورت اطمینان از عدم بروز نشانه‌های خارش و سوزش از آن استفاده کنید. ژل وکرم‌های آلوئه‌ورا نیز در رفع کهیر می‌توانند مؤثر واقع شوند.

۴. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد اتهاب قوی است که به رفع خارش و درمان کهیرکمک بسیاری می‌کند. چند قطره از این روغن را با روغن بادام شیرین ترکیب کنید و بر روی نواحی آسیب‌دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را ۱ تا ۲ بار در روز تکرار کنید.

۵. درمان کهیر با زرد‌چوبه

یکی دیگر از راه های درمان خانگی کهیر زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین به التیام خارش پوست کمک بسیاری می‌کند. کافیست ۱ قاشق چای‌خوری از آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا  حالت خمیری به خود بگیرد و آن را بر روی ناحیه‌ای که کهیر زده است بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید. هنگام شستن پوست خود به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از صابون‌های عطری ممکن است باعث خشکی پوست و خارش شوند. بنابراین توصیه می‌شود از صابون‌های مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. همچنین از مصرف مرطوب کننده‌ها یا لوسیون‌های محرک پوست نیز خودداری کنید.

اقتصادآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین