|

با این روش هورمون گرسنگی را ضربه فنی کنید

غذا خوردن یکی از موضوعات مورد علاقه بیشتر مردم جهان است و تقریبا همه ما در روزهایی از سال با پرخوری های شدید به بدن خود فشار می آوریم. در این میان کنترل هورمون های گرسنگی می تواند کلید مبارزه با چاقی باشد.

با این روش هورمون گرسنگی را ضربه فنی کنید
کد مطلب : 35899

​برخی افراد باور دارند با خوردن یک وعده سنگین برای صبحانه می توان از پرخوری در طول روز جلوگیری کرد. نتایج یک مطالعه جدید با موضوع صبحانه بزرگ توسط محققان دانشگاه های آبردین و ساری نشان داد زمانی از روز که کالری خود را مصرف می کنید بر متابولیسم تأثیر نمی گذارد. این کارآزمایی که توسط شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا تامین شد، شامل ۳۰ نفر شد که رژیم‌ های کاهش وزن داشتند، برخی از آنها صبح‌ ها بیشتر غذا می‌ خوردند و برخی دیگر در طول روز کالری دریافت می ‌کردند. محققان هیچ تفاوتی در میزان متابولیسم استراحت یا کاهش وزن برای دو گروه پیدا نکردند.

با این حال، کسانی که صبحانه سنگین می خورند در اواخر روز به میزان قابل توجهی کمتر گرسنه می شوند. این تیم با استفاده از آزمایش تنفسی برای بررسی اسید اکتانوئیک، اسید چرب جذب شده در روده، نشان دادند که تخلیه معده داوطلبان پس از صرف صبحانه سنگین، بسیار بیشتر طول می ‌کشد.

این نتایج با مطالعه دیگری مرتبط است که نشان می‌دهد سطح هورمون گرسنگی به نام گرلین بیشتر بعد از صبحانه سرکوب می‌شود تا بعد از شام.

بنابراین، اگر صبحانه را کامل و مناسب میل کنید، نه تنها کمتر در وعده غذایی اصلی خود زیاده‌ روی می ‌کنید، بلکه انرژی کافی برای ساعت ‌های بعدی روز نیز خواهید داشت و به عبارت دیگر با مصرف یک صبحانه مناسب و نه لزوما سنگین، می توانید هورمون های گرسنگی را مهار کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین