|

تاثیر داروی فشارخون در درمان اختلال استرس

شواهد جدیدی نشان می‌دهد که یک داروی فشار خون قدیمی می‌تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.

تاثیر داروی فشارخون در درمان اختلال استرس
کد مطلب : 36157

کلونیدین معمولاً به عنوان یک داروی فشار خون بالا استفاده می‌شود. این دارو قبلاً هم در اختلال استرس پس از سانحه مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا کلونیدین روی گیرنده‌های آدرنرژیک در مغز عمل می‌کند.

تصور می‌شود این گیرنده‌ها در اختلال استرس پس از سانحه فعال شده و در تحکیم یک حافظه آسیب زا نقش دارند.

«شین وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی جورجیا، می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که کلونیدین می‌تواند به تعداد قابل توجهی از افراد دچار اختلال استرس پس از سانحه و همچنین دلایل طولانی‌تر مانند جنگ و سایر خشونت‌ها، درمان فوری ارائه دهد.»

دانشمندان معتقدند که کارآزمایی‌های بالینی در مقیاس بزرگ برای تأثیر کلونیدین بر اختلال استرس پس از سانحه ضروری است. مطالعات آن‌ها همچنین نشان می‌دهد که سایر روش‌های درمانی جدید با بررسی تأثیر فعال شدن پروتئین کلیدی به نام کوفیلین توسط دارو‌های موجود قابل شناسایی هستند.

مطالعات جدید به بررسی موش‌های اصلاح شده ژنتیکی و همچنین نورون‌هایی که از سلول‌های بنیادی انسان ناشی می‌شوند، که توانایی ساخت انواع سلول‌های زیادی را دارند، پرداختند.

محققان دریافتند در هیپوکامپ، مرکز یادگیری و حافظه، وجود یک محور جدید بر روی گیرنده آدرنرژیک به نام ɑ ۲ a برای حفظ خاطرات ترس که در آن شما یک مکان یا موقعیت، مانند محل تصادف رانندگی وحشتناک یا تیراندازی در مدرسه، ترس یا سایر احساسات پریشانی که از ویژگی‌های بارز اختلال استرس پس از سانحه است، ضروری است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین