|

نسخه های ساده طب سنتی برای درمان سینوزیت

از جمله درمان های خانگی و طبیعی سینوزیت می توان به استفاده از بخور آب گرم، استفاده از سرم آب نمک و خوردن غذای گرم مثل سوپ مرغ اشاره کرد.

نسخه های ساده طب سنتی برای درمان سینوزیت
کد مطلب : 36224

سینوزیت مزمن باعث بروز سردردهای شدید می‌شود. این بیماری در اغلب موارد در اثر عفونت‌های شدیدی بوجود می‌آید.

سینوزیت در طب سنتی راه درمان دارد و شما می‌توانید در خانه آن را برطرف کنید.

استفاده از بخور آب گرم

یکی از روش‌های درمان سینوزیت در طب سنتی استفاده از آب است. مصرف زیاد آب به درمان قطعی این بیماری کمک می‌کند. از سوی دیگر بخار آب گرم هم در برطرف کردن درد و ناراحتی ناشی از سینوزیت مؤثر است. مایعات و رطوبت باعث کاهش مخاط بینی شده و به مرور آن را تخلیه می‌کند.

برای این کار می‌توانید با یک کتری ساده شروع کنید. داخل آن بریزید تا بجوش بیاید. بعد یک پتو روی سر بگیرید و بخار آب را تنفس کنید. البته سعی کنید بخار را از طریق بینی وارد ریه کنید و بعد با دهان بیرون دهید.

استفاده از سرم آب نمک

یک راه برای درمان قطعی سینوزیت استفاده از محلول آب و نمک است. زیرا این محلول خاصیت ضدعفونی کننده دارد و می‌تواند مثل یک دارو به خارج کردن مخاط داخل سینوس کمک کند. برای این کار یک قاشق چایخوری نمک را داخل یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.  حالا با کمک سرنگ آب نمک را به داخل بینی تزریق کنید.

درمان سینوزیت در طب سنتی با کمک جوش شیرین

درمان سینوزیت مزمن با طب سنتی

یکی دیگر از روش‌های درمان سینوزیت و سردرد استفاده از جوش شیرین است. این پودر خاصیت میکروب‌زدایی دارد. به همین دلیل می‌تواند مخاط سیونت‌ها را از بین ببرد. برای این کار مقداری جوش شیرین را در آب ولرم مخلوط کنید تا در آن حل شود.

حالا این محلول را با کمک سرنگ به داخل بینی بکشید و بعد از چند دقیقه فین کنید. این کار را برای هر دو بینی انجام دهید. با این روش باکتری‌های بینی از بین می رود. البته باید بعد از این کار بینی را به طور کامل تمیز کنید. زیرا باکتری‌ها داخل آن جمع می‌شود. هرگز از آب شیر به طور مستقیم استفاده نکنید. زیرا ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که سینوس‌ها را آلوده کند. بهتر است قبل از استفاده آب را بجوشانید.

خوردن غذای گرم مثل سوپ مرغ

یکی از راه‌های درمان سینوزیت در طب سنتی مصرف غذاهای گرم حاوی فلفل است. سوپ و آش به کاهش التهاب همراه با احتقان سینوس کمک می‌کند. فلفلی که در سوپ استفاده می‌کنید حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باکتری‌های مضر در سینوزیت را از بین می‌برد.

استفاده از کمپرس گرم و سرد

یک راه درمان خانگی سینوزیت استفاده از کمپرس گرم و سرد بر روی سینوس است. شما می‌توانید روی زمین دراز بکشید و بعد به مدت ۳ دقیقه کمپرس گرم را روی بینیی قرار دهید. سپس کمپرس گرم را بردارید و به مدت ۳۰ ثانیه کمپرس سرد را جایگزین کنید. این کار را دو تا سه بار انجام دهید. شما می‌توانید این روند را هر روز دو تا شش بار تکرار کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین