|

علایم تشخیص کمبود ویتامین B۱ در بدن

ویتامین ب۱ یا تیامین، برای متابولیسم گلوکز ضروری است و نقش کلیدی در عملکرد عصب، ماهیچه و قلب دارد.

علایم تشخیص کمبود ویتامین B۱ در بدن
کد مطلب : 36980

تمام ویتامین‌های B به بدن کمک می‌کنند تا غذا (کربوهیدرات‌ها) را به سوخت (گلوکز) تبدیل کند که بدن از آن برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

بهداشت نیوز نوشت؛ ویتامین‌های B که اغلب به عنوان ویتامین‌های B کمپلکس شناخته می‌شوند، به سوخت و ساز چربی‌ها و پروتئین‌ها نیز کمک می‌کنند. ویتامین‌های B کمپلکس برای سلامت کبد، پوست، مو و چشم سالم مورد نیاز هستند. همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می‌کنند و برای عملکرد خوب مغز مورد نیاز هستند.

همه ویتامین‌های B محلول در آب هستند، به این معنی که بدن آن‌ها را ذخیره نمی‌کند.

مانند سایر ویتامین‌های B کمپلکس، ویتامین ب۱ هم گاهی اوقات یک ویتامین "ضد استرس" نامیده می‌شود. دلیل این امر این می‌باشد که زیرا ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند و توانایی بدن را برای مقاومت در برابر شرایط استرس‌زا بهبود بخشد. این ویتامین به این خاطر ب۱ نامگذاری شده است، زیرا اولین ویتامین B کشف شده بود.

ویتامین ب۱ هم در گیاهان و هم در حیوانات یافت می‌شود و نقش مهمی در برخی واکنش‌های متابولیک ایفا می‌کند. بدن شما برای تشکیل آدنوزین‌تری فسفات (ATP) به آن نیاز دارد، که هر سلول بدن از آن برای انرژی خود استفاده می‌کند.

کمبود ویتامین ب۱ به ندرت اتفاق می‌افتد، با این حال در افراد الکلی، افراد مبتلا به بیماری کرون، افراد مبتلا به بی‌اشتهایی و کسانی که تحت دیالیز کلیه قرار می‌گیرند ممکن است کمبود آن مشاهده شود.

علائم کمبود ویتامین ب ۱

از علائم کمبود ویتامین ب ۱ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سردرد

• حالت تهوع

• خستگی مفرط

• تحریک‌پذیری

• افسردگی

• ناراحتی شکمی

افراد مبتلا به کمبود ویتامین ب۱ در هضم کربوهیدرات‌ها نیز مشکل دارند. این مورد اجازه می‌دهد تا ماده‌ای به نام اسید پیروویک در جریان خون رسوب کند و باعث از دست دادن هوشیاری ذهنی، مشکل در تنفس و آسیب قلبی و بیماری به نام بری بری شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین