|

مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن
کد مطلب : 37123

 

معرفی مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن محصولی با کیفیت و بادوام هستند. آنها در طیف گسترده ای از اندازه ها و شکل ها متناسب با نیاز های متفاوت در دسترس هستند. ما مخازن تولیدیمان را با ظرفیت ها و ابعاد مختلف برای برآوردن نیازهای شما ارائه می دهیم. همچنین مخازن تولیدی ما از مواد با کیفیت ساخته شده اند که برای سال ها بدون هیچ گونه آسیب یا خرابی دوام می آورند. اکنون اگر شما نیز قصد خرید مخزن دارید، ادامه مطلب را همراه ما باشید تا راز با کیفیت بودن محصولمان را براستان بگوییم.

مخازن پلاستیکی، محصولی که به طور گسترده ای در صنعت های گوناگون محبوب است، عموماً از پلی اتیلن با گرید عالی و مقاوم در برابر اشعه فرابنفش و ضربه ساخته می شوند.

این بدان معناست که آنها ماندگاری طولانی دارند، از نظر ساختاری قوی هستند (مخصوصاً هنگامی که مخازن تولید شده اسپیرال باشد) و برای آب با کیفیت یا آشامیدنی مناسب هستند. این مخازن روی پایه ای از جنس خود محصول یا ماسه نصب می شوند، معمولاً تا 25 سال ضمانت دارند و در اندازه های مختلف، از باریک تا بزرگ قابل سفارش هستند.

اکنون وقت آن رسیده که در مورد پلی اتیلن کمی اطلاعات به دست آورید

مخازن پلی معمولاً در مزرعه ها و مشاغل تجاری برای نگهداری و حمل و نقل آب و سایر مایعات مانند آفت کش ها و کود مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن پلی اتیلن که به آنها پلی تانک می گویند، به چند دلیل مهم رایج هستند. آنها گاهی از طریق ارائه دهندگان و خرده فروشان متعدد و یا تولیدکنندگان به فروش می رسد.

پلی اتیلن یک پلاستیک آزمایش شده است که حداقل تا 25 سال زیر نور خورشید تجزیه نمی شود. به همین دلیل است که اکثر مخازن پلی اتیلن دارای 25 سال گارانتی هستند. برای آرامش خاطر و محافظت بیشتر، توصیه می‌کنیم مخزنی را انتخاب کنید که دارای یک استاندارد شناخته شده مانند استاندارد های ارائه شده توسط شرکت ناب زیست باشد، که به این معنی است که تانک مطابق با استانداردهای "بهترین عملکرد در جهان" ساخته شده باشد.

 

ساخت

مخازن آب پلاستیکی/پلی اتیلن اغلب با روش قالب گیری چرخشی تولید می شوند. قالب قوطی فولادی سازنده با گرانول یا پودر پلاستیکی پر می شود، درب بسته می شود و روی یک منبع گرمایش می چرخد تا پلاستیک ذوب شود. هنگامی که پلاستیک ذوب شد و قوطی خنک شد، در آن باز می شود تا مخزن جدید نمایان شده و بیرون آورده شود.

برخی از قالب‌های قوطی فولادی دارای فلنج‌هایی در سمت پایین هستند تا برداشتن مخزن از قالب آسان‌تر شود. مخازن ساخته شده در این قالب ها یک خط محل اتصال قالب را دارا هستند، با این حال، این اتصال در داخل مخزن وجود ندارد به همین دلیل هنوز هم به صورت یک تکه ساخته و ارائه می شوند.

 

ظاهر

شکل و اندازه مخزن آب پلاستیکی بسته به سازنده متفاوت است. از دیدگاه مهندسی، قوی ترین طراحی مخازن اسپیرال است. این طرح ها همچنین شبیه یک مخزن معمولی هستند که می تواند یک نقطه فروش مثبت باشد. بدیهی است که سمت راه راه مخازن بخش بیرونی مخازن هستند. مخازن پلی اتیلن در طیف رنگی گسترده ای موجود است، همچنین نسبتاً سبک وزن هستند. این امر نصب و حمل و نقل آنها را آسان تر می کند. اما اغلب رنگ های سفید و مشکی در تولید این مخازن به کار برده می شوند.

 

مزایا

هزینه، رنگ، کیفیت آب، وزن و سهولت نصب همه نکات کلیدی فروش مخازن آب پلی اتیلن هستند. بعبارتی این مخازن نسبتاً ارزان هستند، آنها در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند، برای نگهداری آب با کیفیت طراحی شده اند، و سبک وزن بوده و دارای قابلیت نصب آسان هستند. برخی از مدل‌ها نیز برای نصب زیرزمینی تقویت شده‌اند، که آنها را به گزینه‌ای همه‌کاره و مناسب برای طیف وسیعی از مکان‌ها و موقعیت‌ها تبدیل می‌کند.

 

انواع منبع پلی اتیلن بر اساس شکل

  • افقی
  • عمودی
  • قیفی
  • زیر پله‌ای
  • مکعبی
  • روباز

 

در پایین به دو نوع بسیار پرفروش این محصول اشاره کرده ایم:

  1. عمودی

مخزن عمودی ابعاد وانواع مختلفی دارد که که کوچک‌ترین‌ آن‌ها حدوداً ۸۰ لیتر و بزرگ ترینشان (به صورت سفارشی) ۶۵۰۰۰ لیتر ظرفیت دارد، که انواع آن‌ها تک لایه، دولایه، سه لایه وحتی بعضا چهار لایه (به صورت سفارشی) برای ذخیره آب ومایعات شیمیایی استفاده می‌شوند، مخزن  عمودی بر روی شاسی و سطح صاف قابل نصب هستند.

  1. افقی

افقی به خاطر حمل و نقل، نحوه نصب واستقرار آسان مورد توجه قرار گرفته است.از این منابع معمولاً برای ذخیره آب شرب استفاده می‌شوند؛ که بیشتر آن‌ها در رنگ‌های روشن (سفید، زرد، آبی و …) تولید می‌شوند. این مخازن روی سطوح صاف وایمن نصب می‌شوند. افقی و تمامی مخزن پلی اتیلن دیگر به صورت لایه لایه تولید می‌شوند که هر لایه کارایی خاص خود را داراست.

22

مزایای مخازن پلی اتیلنی

تانکر پلی اتیلن آب به صورت عمده دارای مقاومت محیطی و نوری بسیار بالایی است و بیشترین کاربرد را بازار داخلی به خود اختصاص داده اند. مخازن پلی اتیلن در مقایسه با مخزن گالوانیزه نیز مزایای عمده‌ای دارند. عایق حرارت و مقاومت بالا در برابر خوردگی از جمله این مزایای این تانکرهای پلاستیکی چندلایه است. مخازن پلی اتیلن آب می‌توانند از بسته شدن انتهای لوله‌های پلی اتیلن کاروگیت یا کور تیوب نیز تولید شوند. مخازن پلی اتیلن کاروگیت تا قطرهای ۳ متر در کشور قابلیت تولید دارند. مخازن کاروگیت پلی اتیلن به صورت پیش ساخته تولید می‌شوند و قابلیت دفن بدون استراکچر فلزی را نیز دارا است.

 

مخازن پلی اتیلن امروزه به خاطر اینکه زنگ نمی‌زنند، دارای سطحی صاف و لایه لایه هستند، مقاومند، نسبت به مخازن فلزی بسیار سبک‌تر هستند، قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و از طول عمری نسبتاً بالایی، کاربرد و استفاده زیادی پیدا کرده اند. و از آن‌ها درامور مختلفی از جمله فعالیت‌های کشاورزی، ساختمانی، ذخیره مواد شیمیایی و بهداشتی استفاده می‌شود.

 

کیفیت محصول

مخزن پلی اتیلن می‌تواند از مواد اولیه با کیفیت بسیار عالی و فود گرید تولید شود و همچنین می‌تواند از مواد بازیافتی تهیه شود. اگر برای مصارف آب شرب مورد استفاده قرار گیرد باید حتما دارای استانداردها و از نوع فود گرید باشد که نسبت به مواد پلی اتیلن بازیافتی قیمت بالاتری دارد. هر چه حجم آب ذخیره سازی بیشتری نیاز باشد، مواد اولیه بیشتری نیاز است و ساخت قالب آن نیز سخت‌تر و زمانبرتر خواهد بود که سبب افزایش قیمت نهایی مخزن می‌شود.

امروزه با توجه به شرایط آپارتمان نشینی و کمبود جا بیشتر از مخازن زیرپله‌ای و یا مکعبی باید استفاده کرد که قیمت تانکر پلی اتیلن بالاتری نسبت به مخزن عمودی و افقی دارد.

 

مخازن پلی اتیلن دارای مزایای زیادی از جمله مخزن ضد جلبک، سبک وزنی، مقاومت شیمیایی عالی، خواص مکانیکی مناسب، عدم وجود تنش پسماند در مخزن، عدم تغییر رنگ، بو و مزه، خاصیت کاملا بهداشتی، شستشوی آسان، عمر مفید طولانی، تعمیرات کم، عدم نشتی به دلیل یکپارچه بودن ساختار تولید شده، حمل و نقل آسان است.

با توجه به شرایط آب و هوایی، نیاز مشتری (نیاز به آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی)، مقدار فضای موجود برای مخزن باید یک مخزن انتخاب شود که عوامل بالا سبب تعیین قیمت آن خواهد شد. در این خصوص باید از متخصصان این عرصه مشاوره لازم گرفته شود. منطقه و حجم آب مورد نیاز باید تحت بررسی کامل قرار گیرد که قیمت نهایی آن تعیین شود.

 

موادهای ناسازگار و سازگار با مخازن پلی اتیلن

مواد ترکیبی مبتنی بر هیدروکربن ترکیب شیمیایی مشابه پلی اتیلن دارند. مواد شیمیایی مانند بنزین، نفت سفید، الکل، متانول و ایزوپروپیل الکل می‌توانند به طور بالقوه در مواد پلی اتیلن نفوذ کرده و از طریق مخزن پلی اتیلن نشت کنند. حلال‌ها همچنین می‌توانند پلی اتیلن را تخریب یا نرم کنند، و بر عملکرد و دوام پلی اتیلن تأثیر می‌گذارد. در این موارد، مخزن فایبرگلاس انتخاب هوشمندانه‌تری هستند.

 

با این حال پلی اتیلن ممکن است بهترین انتخاب مخزن اسید برای مواد شیمیایی با نقطه اشتعال کم یا مواد شیمیایی مشابه پلی اتیلن نباشد، پلی اتیلن متقاطع با چگالی بالا برای ذخیره اسیدها و بازهای غیر آلی مانند هیپوکلریت سدیم، اسید سولفوریک، آه ، آلوم، پلیمرها ایده آل است . و بسیاری از دیگر مواد شیمیایی که پایه معدنی دارد. این موادهای شیمیایی اکثرا در تصفیه خانه های فاضلاب و در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. مخازن پلی اتیلن به راحتی حمل و نصب می شوند، سهولت نگهداری، دوام برتر و مقرون به صرفه بودن طول عمر خوبی دارد.

 

توجه مخازن پلی اتیلن بیشتر برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند

قیمت مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن مناسب‌تر است و قابلیت تولید این مخازن در ابعاد مختلف این مخازن را تبدیل به مخازنی پرفروش کرده است. این مخزن دارای قابلیت ذخیره سیالات گوناگون در درجه حرارت‌های پایین‌تر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد و فشار محیطی است. این مخزن نوعی مخزن آب است که به دلیل قیمت مناسب و دیگر مزایای این مخازن بیشترین کاربرد در حوزه نگهداری آب شرب دارند. منبع پلی اتیلن برای آب شرب دارای چند لایه می‌توانند باشند.

 

مخازن پلی اتیلن چند لایه علاوه بر چند لایه بودند به صورت تک لایه و ضخامت های بالاتر را نیز می‌توانند تولید شوند. مخازن پلی اتیلن آب شرب دارای لایه نهایی داخلی بدون هیچ گونه افزودنی است. مخزن پلی اتیلن آب به روش های دستی و به صورت ساخت در محل نیز امکان تولید دارند. مخازن آب شرب پلی اتیلن ساخت در محل، امروزه بازار گسترده‌ای را به خود اختصاص داده اند. منبع پلی اتیلن ساخت در محل، به صورت عمده با ضخامت‌های ۱۰ میلی‌متر به بالا و در محل پروژه ساخته می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین