|

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال 1402

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال 1402
کد مطلب : 37251

 

بدون شک شرکت های تجاری راه بسیار جذابی برای کسب درآمد و یک شروع بسیار طوفانی در دنیای تجارت میباشند اما آیا میدانید که با کدام نوع شرکت تجاری شما باید بیزنس خود را آغاز کنید؟ در این مقاله بهترین نوع شرکت تجاری یعنی شرکت با مسئولیت محدود را به شما معرفی خواهیم کرد و هر نکته ای که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم است را به شما خواهیم گفت تا پس از خواندن این مقاله دیگر هیچ ابهامی برای ثبت شرکت تجاری در ذهن شما باقی نمانده باشد.

 

برای اینکه شما یک شرکت با مسئولیت محدود موفق داشته باشید فقط باید 3 مورد را به خوبی بدانید:

  1.  شرایط ثبت شرکت از نوع با مسئولیت محدود
  2.  مدارک مورد نیاز ثبت شرکت از نوع با مسئولیت محدود
  3.  مراحل ثبت شرکت از نوع با مسئولیت محدود

در این مقاله قرار نیست به سراغ حواشی و نکاتی برویم که برای شما خسته کننده باشد و میخواهیم یک راست هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز میباشد را به شما بگوییم.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

طبق آمار شرکت با مسئولیت محدود، محبوب ترین شرکت تجاری در ایران میباشد و بعید بنظر میرسد که در سال 1402 جایگاه خود را از دست بدهد.

از جمله دلایل محبوبیت شرکت با مسئولیت محدود، فرایند بسیار راحت ثبت آن در مقایسه با سایر شرکت های تجاری میباشد، اگرچه شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید شرایط آن را بدانید.

  1.  برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود شما به حداقل 2 شریک نیاز دارید که تمامی شرکا برای ثبت شرکت باید مبلغ سرمایه خود در شرکت را به صورت کامل پرداخت کنند.
  2.  در شرکت با مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهام وجود ندارد و از سرمایه شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به عنوان سهم الشرکه نام برده میشود.
  3.  در شرکت با مسئولیت محدود میزان مسئولیت هر یک از شرکا محدود به میزان سهم الشرکه او در شرکت میباشد و طبق قانون به هیچ عنوان نمیتوان شریکی را بیشتر از میزان سهم الشرکه او در شرکت، مسئول دانست.
  4.  برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به مدرک تحصیلی نیازی نمیباشد اما برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود و عضویت در هیئت مدیره باید شرط سنی 18 سال رعایت شود.
  5.  در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکا تنها در صورت رضایت سایر شرکا میتواند سهم الشرکه خود را انتقال دهد.
  6.  انتقال سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود از طریق تنظیم صورت جلسه میباشد که در مرحله بعد باید نقل و انتقال سهام باید در سامانه و دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد.
  7.  برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود حداقل به 2 شریک نیاز میباشد، بنابراین در این شرکت اعضای هیئت مدیره حداقل باید 2 نفر باشند که یک نفر مدیر عامل و یک نفر رئیس هیئت مدیره میباشد.
  8.  اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود را میتوان از خارج شرکت انتخاب کرد، تنها به شرطی که شرط سنی حداقل 18 سال برای اعضای هیئت مدیره رعایت شود.
  9.  زمانی که سرمایه نقدی شرکت به صورت کامل پرداخت و سرمایه غیر نقدی شرکت تسلیم شود، شرکت با مسئولیت محدود ثبت خواهد شد.
  10. در نام گذاری شرکت با مسئولیت باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود، در غیر این صورت شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
  11. اگر در نام شرکت با مسئولیت، نام یکی از شرکا با مسئولیت محدود ذکر شود، شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

موارد بالا تمامی نکاتی است که دانستن آن ها برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم میباشد پس اگر قصد تان جدی است، یکبار دیگر شرایط بالا را بخوانید تا مطمئن شوید که آیا این شرایط را دارید یا خیر.

25

اگر هنوز مطمئن نشده اید که شرکت با مسئولیت محدود همان چیزی است که به دنبالش هستید پس همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما را راهنمایی کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود

به صورت خلاصه برای اینکه شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانید به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا و مدیران
  • آدرس و کد پستی دقیق محل شرکت
  • دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود با امضا
  • دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود با امضا
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره که به امضا تمامی شرکا رسیده باشد.
  • دو جلد شرکت نامه شرکت با امضا
  • گواهی عدم سو پیشینه برای تمامی شرکا و مدیران

26

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1.  ابتدا باید در سامانه اداره ثبت شرکت ها، فرم اولیه درخواست ثبت شرکت با مسئولیت محدود را تکمیل کنید.
  2.  اکنون باید 5 نام انتخابی شرکت خود را ذکر کنید.
  3.  باید مشخصات شرکت و شرکا از قبیل سرمایه شرکت، موضوع فعالیت شرکت، نشانی شرکت، سمت اشخاص و نام شرکا را وارد کنید.
  4.  در صورت تایید اداره ثبت شرکت ها، باید اساسنامه شرکت خود را بارگذاری کنید.
  5.  اکنون درخواست شما توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود.
  6.  در صورت تایید مدارک ثبت شرکت در اختیار شما قرار میگیرد.

در این مقاله تمام اطلاعاتی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم بود را از طریق یک ثبت خوب فرهنگ است، در اختیار شما قرار دادیم. اکنون میتوانید برای کسب اطلاع بیشتر و همچنین دریافت مشاوره ثبت شرکت تجاری با مشاوران موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

منبع

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین