|

بیشترین استفاده از باتری 12 ولت کدام است؟

امروزه باتری‌ها نقش مهم و اساسی‌ای در زندگی ما دارند و تامین کننده انرژی بسیاری از وسایلی هستند که روزانه ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم که هر کدام کاربردهای مختلفی داشته و در دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از پرکاربرد‌ترین انواع باتری (باتری‌های 12 ولت) که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنیم و بیشترین کاربرد این باتری‌ها صحبت نمایم.

بیشترین استفاده از باتری 12 ولت کدام است؟
کد مطلب : 37269

 

 

کاربرد باتری 12 ولت

باتری 12 ولت باتری‌ای است که در کاربردهای الکترونیکی خاص استفاده می‌شود.

این باتری‌ها در برخی جهات یکی از متنوع‌ترین انواع باتری‌ها هستند که در انواع مختلف بزرگ یا کوچک، سنگین یا سبک تولید می‌شوند. انتخاب خرید باتری‌ باید بر اساس نیاز وسیله مورد نظر صورت گیرد

یکی از رایج‌ترین کاربردهای باتری 12 ولت برای کاربردهای حمل و نقل مانند اتومبیل و قایق است. در این موارد، باتری ممکن است بتواند دوباره شارژ شود زیرا جریان فقط برای راه اندازی خودرو مورد نیاز است. پس از آن، دینام در صورتی که سیستم الکتریکی به درستی کار کند، کنترل و راه اندازی می‌شود.

اندازه باتری های 12 ولت بر اساس آمپر ساعت‌هایی که برای تولید طراحی شده‌اند، بسیار متفاوت است.

آنها می‌توانند بسیار سنگین و بزرگ، مانند باتری وسایل نقلیه و یا کوچک، مانند باتری‌هایی که در برخی وسایل بازی کودکان مانند موتورها و یا ماشین‌های شارژی باشد.

انواع باتری‌‌های 12 ولتی

یک باتری 12 ولتی به صورت:

  • باتری قلیایی غیرقابل شارژ
  • باتری‌های قابل شارژ

 موجود است. و اگر وسیله مورد نظر به طور منظم مورد استفاده قرار بگیرد اغلب خرید باتری غیرقابل شارژ توصیه می‌شود.

اما اگر وسیله شما بطور مداوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد لازم است تا از باتری‌های شارژی استفاده کنید، لازم به ذکر است که اگر از وسیله مورد نظر استفاده زیادی می‌کنید خرید باتری شارژی می‌تواند بسیار هزینه بر باشد.

باتری‌های 12 ولت 12 آمپر

باتری‌های 12 ولتی انواع مختلفی دارند و با آمپرهای مختلف برای کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان باتری‌ 12 ولت 12 آمپر محبوبت بسیاری داشته و برای کاربردهای متنوعی از جمله:

  • دوربین‌های مداربسته
  • انواع مختلف دزدگیرها
  • سیستم اعلام حریق
  • ماشین‌ها و موتورهای شارژی کودکان

و... مورد استفاده قرار می‌گیرند

9

بهترین باتری‌های 12 ولتی کدامند؟

باتری‌های لیتیوم یون بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی را در بین انواع باتری‌های RV 12V دارند و سریع‌ترین و کارآمدترین شارژ دهی را نیز در بین سایر باتری‌های 12 ولتی دارا هستند.

این باتری‌ها همچنین گاهی اوقات 3-5 برابر بیشتر از باتری‌های سنتی قدرت شارژ دهی داشته و از این ‌رو برای خرید باتری بسیار پر طرفدارترند.

مواردی در مورد باتری‌های پرکاربرد 12 ولت 12 آمپر

یکی از نکات مهم برای نگه داری خوب از باتری 12 ولت 12 آمپر آن است که اگر باتری شما بیش از حد تخلیه می‌شود بهترین کار برای جلوگیری از تحلیل رفتن باتری آن است که در سریع‌ترین زمان ممکن آن را شارژ نمایید.

و همچنین دمای کار باتری باید در محدوده منفی 15 تا 50 درجه باقی مانده و از اتصال باتری‌ها به هم خودداری شود.

باتری استاندارد 12 ولت چیست؟

باتری استاندارد خودرو در خودروهای امروزی یک باتری 12 ولتی است. هر باتری دارای شش سلول است که هر کدام 2.1 ولت  شارژ کامل دارند.

باتری خودرو با ولتاژ 12.6 ولت یا بالاتر کاملاً شارژ شده در نظر گرفته می‌شود. وقتی ولتاژ باتری حتی به مقدار کم کاهش می‌یابد، تفاوت زیادی در عملکرد آن ایجاد می‌کند.

10

چگونه یک باتری 12 ولتی را تست کنیم؟

بسیاری از دستگاه‌هایی که به باتری 12 ولتی وابسته هستند، به یک ولتاژ سنج متصل هستند. این مترها هنگام خرید باتری به شما امکان می‌دهد تا از وضعیت مقدار تقریبی مولفه مطلع شوید.

با این حال، اگر می‌خواهید اندازه گیری دقیق تا دهم ولت داشته باشید، یک متر دیجیتال خریداری کنید.

برای خواندن دقیق، دستگاه‌هایی را که برق را از باتری می‌کشند بردارید و بگذارید حداقل 12 ساعت بماند.

سپس متر دیجیتال شما می‌تواند ولتاژ فعلی را نمایش دهد. در زیر مقدار تقریبی نحوه شارژ باتری بر اساس بازخوانی ولتاژ نشان داده شده است:

  • 11.9 ولت، 0٪
  • 12.0 ولت، 25٪
  • 12.2 ولت 50%
  • 12.4 ولت، 75٪
  • 12.6 ولت، 100%

یک باتری 12 ولتی چقدر دوام می‌آورد؟

مدت زمان ماندگاری باتری بستگی به میزان انرژی در حال برداشت دستگاه متصل، میزان شارژ باتری قبل از استفاده و وجود منبع شارژ مجدد خودکار دارد.

باتری را می‌توان به طور مکرر در طول سالیان متمادی استفاده کرد و با مراقبت مناسب بارها شارژ نمود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین