|

۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر سال ۱۴۰۱

۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر سال ۱۴۰۱
کد مطلب : 37284

 

اسفند ماه است و تکاپوهای آخر سال! در سال ۱۴۰۱ که تقریباً به اتمام رسیده است، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی تأسیس شده‌اند و موازی با تأسیس این فروشگاه‌ها، بسیاری از آنلاین شاپ‌ها بوده‌اند که رو به نابودی رفته و کسب و کارشان کاملاً کساد شده است.

در ادامه می خواهیم تا با ده فروشگاه اینترنتی برتر سال ۱۴۰۱ که توانسته‌اند وضعیت خود را بهبود دهند و همچنان در صدر جدول فروشگاه‌های اینترنتی باقی بمانند، بررسی کنیم. برای بررسی کردن دقیق هر کدام نیاز است تا نقاط مثبت و منفی هر کدام را بررسی کنیم. بهتر است اگر اهل خرید اینترنتی هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این لیست را با ما همراه باشید.

 

فروشگاههای برتر اینترنتی سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ چندین فروشگاه اینترنتی مختلف وجود داشته است که از این میان ما صرفاً به ۱۰ مورد از این فروشگاه‌ها اشاره خواهیم کرد. در این بین فروشگاه هیوا بیوتی نیز وجود دارد که محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مناسبی را به مشتریان عرضه می‌کند. در دیگر فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ‌هایی که بررسی می‌کنیم، لوازم آریشی تنها یک بخش از محصولات هستند و می‌توانید تنوع زیادی از محصولات را در آن‌ها پیدا کنید. به همین خاطر نیز توصیه می‌شود تا تمامی این فروشگاه‌ها را مورد بررسی جزئی قرار دهید.

 

۱. دیجی کالا

اولین فروشگاه که تقریباً ۸۰ درصد مردم نیز اسم آن را شنیده‌اند، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا https://www.digikala.com/  می‌باشد. در این فروشگاه بزرگ می‌توانید از تمامی کالا‌ها از جمله مواد غذایی گرفته تا پوشاک و موبایل و... را خریداری نمایید. دیجی کالا صرفاً کالا‌ها و محصولات نو را به فروش می‌رساند. ویژگی‌های مثبت و منفی که در این فروشگاه وجود دارد، به شرح زیر هستند.

 

مزیت‌های دیجی کالا

مزیت‌های دیجی کالا همان نقاط قوتی هستند که مدیران شرکت آن‌ها را پیدا کرده و بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند تا بتوانند نام این شرکت را در ذهن مخاطبان به خوبی جا بیاندازند.

دیجی کالا از جمله شرکت‌هایی است که تنوع محصولی بسیار بالایی دارد. از سوی دیگر این شرکت شرایطی را فراهم کرده است که افراد بتوانند کالا‌های قانونی خود را به راحتی در این فروشگاه به فروش برسانند. نظرات خریدارانی که کالا‌های دیجی کالا را خریداری کرده‌اند نیز یکی دیگر از مزیت‌های این آنلاین شاپ بزرگ است.

 

معایب دیجی کالا

اما دیجی کالا چه معایبی دارد که سبب شده است تا دیگر آنلاین شاپ‌ها نیز بتوانند نام خود را در کنار این فروشگاه پر رنگ کرده و فاصله خود با این فروشگاه را در میدان رقابتی فروش و جذب مشتری کمتر کنند.

برخی از افرادی گه از دیجی کالا خرید کرده‌اند از بابت کالا‌های این شرکت و کیفیت آن ناراضی بوده‌اند. از سوی دیگر برخی افراد از بابت دیر رسیدن کالا‌ها ناراضی بوده‌اند که سبب شده است برای خرید فروشگاه‌های دیگری را انتخاب کنند.

 

۲. هیوا

 

هیوا بیوتی یکی از فروشگاه‌های مربوط به عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی است. در این فروشگاه می‌توانید تنوع بالایی از محصولات آرایشی را پیدا کنید که در کنار کیفیت بسیار عالی، قیمت مناسبی نیز دارند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هیوا بیوتی با خود به همراه داشته است، آن است که این شرکت همواره سعی کرده تا مقرون به صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین لوازم آرایشی را برای مشتریان تهیه کند.

15

مزایای هیوا

کادر جوان این تیم باعث شده پشتیبانی وارتباط با مشتریان به خوبی برقرار شود. تا حدی که مشتریان می توانند محصولات ناموجود و کمیاب آرایشی و بهداشتی را به این تیم سفارش دهند.

ارسال سریع سفارشات دومین حسن این فروشگاه اینترنتی است که توانسته رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کند.

تنوع بالا محصولات و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برند یکی دیگر از مزایای این فروشگاه اینترنتی است که آن را متمایز کرده.افزون بر این، این فروشگاه با وجود سن کمی که دارد به خوبی توانسته جای خود را میان مخاطبان باز کند و همین موضوع باعث شده تا در لیست بهترین های سال ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

معایب هیوا

قیمت بسیاری از محصولات هیوا بالا هستند و جز محصولات لاکچری و لوکس به حساب می آیند. البته شایان ذکر است که طبق بررسی های تیم ما قیمت همین محصولات هم از دیگر فروشگاه ها پایین تر است.

 

۳. بانی مد

بانی مد https://www.banimode.com/ یکی دیگر از آنلاین شاپ‌هایی است که امروزه در فهرست ده فروشگاه اینترنتی برتر سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است. این فروشگاه به عرضه اکسسوری، پوشاک، مواد غذایی و... می‌پردازد.

نقاط قوت

 این فروشگاه داشتن جشنواره‌ها و تخفیف‌های دائمی و همچنین پاسخگویی سریع به مشتریان است.

 

نقاط ضعف

از جمله که در بانی مد وجود دارد، نبودن تمامی برند‌ها است که سبب می‌شود برخی از مشتریان نتوانند خرید خود را به صورت کامل انجام دهند.

 

۴. ترب

فروشگاه ترب چند سالی می‌شود که به دلیل اضافه کردن یک ویژیگی ساده اما خاص به فروشگاهش توانسته است تا جایگاه خوبی را برای خودش کسب کند. این فروشگاه قابلیت مقایسه کردن قیمت‌های یک کالا در چندین فروشگاه را گذاشته است. با افزودن فیلتر‌های ارزان‌ترین قیمت و گران‌ترین قیمت نیز سبب شده است تا هر کسی برای چک کردن پایین‌ترین و بالاترین قیمت به ترب مراجعه کند.

 

 

نقاط ضعف

از جمله معایب و نقاط ضعفی که برای ترب می‌توانیم در نظر بگیریم نیز می‌توانیم به نبودن تمامی برند‌ها در این فروشگاه اشاره کنیم.

مهم ترین نقطه ضعف این وب سایت عدم به روز بودن برخی از وب سایت هاست که این باعث می شود وقت و هزینه مخاطبان به مخاطره بیوفتد.

 

۵. مدیسه

مدیسه یکی از آنلاین شاپ‌های فروش لباس است که از جمله مزیت‌های آن می‌تواند به جدید و به روز بودن اجناس و همچنین قیمت‌های مناسب لباس‌ها اشاره کرد. اما از سوی دیگر نیز هزینه‌های ارسال و همچنین مدت زمان ارسال کالا‌ها می‌تواند کمی مشکل ساز باشد.

 

۶. شیک پوشان

فروشگاه شیک پوشان که به صورت تخصصی در زمینه انواع لباس و کیف و کفش فعالیت می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین فروشگاه‌ها باشد. این فروشگاه می‌تواند محصولات متنوع و باکیفیتی را برای شما فراهم کند. گرد آوری محصولات برند و اصلی دنیا آن هم در یک وب سایت جذاب به نظر می رسد. این موضوع وقتی جذاب تر می شود که تنوع محصولات هم به طور معقولی بالا می رود.

 

نقاط ضعف

از نقاط ضعف این فروشگاه اینترنتی می توان به بالا بودن قیمت ها اشاره کرد. که آن هم با وجود قیمت دلار و ارز و اصلی بودن محصولات این فروشگاه چیز عجیبی نیست.

 

۷. تکنولایف

تکنولایف یکی از فروشگاه‌هایی است که در زمینه عرضه محصولات فناوری و تکنولوژی بسیار قدرتمند عمل کرده است. این فروشگاه دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است. به طور مثال عرضه انواع محصولات دیجیتالی همچون لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی موبایل و... از برند‌های مختلف، امکان مقایسه قیمت‌های اجناس و... از جمله نقاط مثبت این فروشگاه اینترنتی است.

اما چندین دلیل مهم وجود دارد که سبب می‌شود افراد مختلف خرید کردن از تکنولایف را دوست نداشته باشند. اولین مورد آن است که تنوع محصولات در تکنولایف به اندازه کافی نیست

 

۸. دیجی استایل

دیجی استایل که در زمینه کفش، کیف، پوشاک و تاحدودی اکسسوری فعالیت می‌کند، یکی از فروشگاه‌هایی است که این روز‌ها سر و صدای زیادی را به پا کرده است. این فروشگاه سفارشات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل می‌دهد، کد‌های تخفیف زیادی را برای مشتریانش در نظر می‌گیرد، تنوع بالایی از محصولات دارد و همچنین تمامی کالا‌هایی که ارائه می‌کند، باکیفیت می‌باشند.

اما معایب و نقاط ضعف نیز برای این فروشگاه وجود دارد. اولاً هزینه بالای ارسال مرسولات پستی و دوما رایگان بودن ارسال صرفاً برای شهر تهران است.

 

۹. باسلام

باسلام نیز دارای مزیت‌هایی همچون عدم نیاز به مجوز‌های اینماد، ایجاد قابلیت چت با مشتریان، کم کردن هزینه‌های مربوط به ارسال کالا و... است. اما از سوی دیگر نیز معایبی همچون عدم نمایش برخی از دسته‌بندی‌ها، عدم وجود نرخ و استاندارد در قیمت‌گذاری وجود دارد که اهمیت زیادی دارند.

 

۱۰. تکنوسان

فروشگاه بعدی با نام تکنوسان شناخته می‌شود. در این آنلاین شاپ نیز غالب محصولات مربوط به محصولات دیجیتالی هستند. قیمت‌های مناسب و کیفیت خوب از جمله مزیت‌ها و ارسال با تأخیر و همچنین عدم تنوع زیاد اجناس از جمله معایب این فروشگاه است.

 

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هستند که این روز‌ها در حال فعالیت می‌باشند. این فروشگاه‌های اینترنتی هر کدام یک سری نقاط ضعف و قوت داشته‌اند که سبب شده است به جایگاه فعلی خود برسند.

بررسی کردن و اطلاع از این نقاط ضعف و قوت می‌تواند سبب شود تا شما به عنوان یک مشتری بتوانید بهترین فروشگاه را پیدا کرده و خرید اینترنتی خوبی را تجربه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین