|

بهترین خوراکی‌هایی که دشمن سیگار هستند

برای کم کردن عوارض سیگار می توان از خوراکی هایی که حاوی ویتامین C، A،E ،کلسیم و ... هستند استفاده کرد تا نیکوتین در بدن کم اثر شود.

بهترین خوراکی‌هایی که دشمن سیگار هستند
کد مطلب : 38454

از عوارض و مشکلاتی که سیگار می تواند به طور جدی برای انسان به وجود آورد به وفور شنیده ایم . در حالی که توصیه می شود افراد سیگاری اقدام به ترک

آن در اولین زمان ممکن کنند توصیه هایی نیز می توان برای سیگاری ها در نظر گرفت که با رعایت آن ها عوارض سیگار کم تر می شود.

در واقع افرادی که هم سیگاری هستند هم تغذیه نا مناسبی دارند یا با اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند بیشتر در خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. ما در این مطلب ضمن برشمردن عوارض جدی سیگار به شما می گوییم چه خوراکی هایی بخورید تا نیکوتین در بدن اثر مخرب کمتری بر جای بگذارد.

عوارض سیگار

از عوارض و مضرات استعمال سیگار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرطان ریه

 سرطان پوست

 بیماری قلبی

 تنگی نفس و آسم

 ریزش موی سر

 بوی بد دهان

از بین رفتن لثه ها و دندان

 کم شدن شنوایی

آلوده شدن فضا بر اثر مصرف سیگار و به خطر افتادن سلامت خانواده

کم شدن حس چشایی

کوری اشتها

برای کم اثر کردن نیکوتین چه بخوریم؟

ویتامین های E،C و A  علاوه بر هزاران خاصیتی که برای بدن دارند از ریه ها انسان مراقبت می کنند حال آنکه نیکوتین این ویتامین ها را در بدن کاهش می دهد. اینگونه هم ریه ها تحت تاثیر مخرب دود سیگار قرار می گیرند هم سایر اندام ها از این ویتامین ها کم تر بهره خواهند برد.

به این ترتیب اهمیت دارد از مواد غذایی بیشتر استفاده کنیم که دارای این ویتامین ها هستند و در تضاد با نیکوتین، می توانند اثرات مخرب آن را در بدن کاهش دهند.

کیوی

این میوه فوق‌العاده سرشار از ویتامین A، C و E  است و می تواند نیکوتین را از بدن خارج کند.

پرتقال

این میوه آبدار سرشار ویتامین C است و خوردن آن متابولیسم را بالا برده و نیکوتین را کاهش می دهد.

نوشیدن آب

سیگار کشیدن بر آبرسانی بدن شما تاثیر می‌گذارد. محققان دریافته‌اند که آب می‌تواند به ترک سیگار کمک کرده و بقایای نیکوتین در بدن را از بین ببرد.

انار

انار 

این میوه قرمز و خوشمزه گردش خون را در بدن تقویت کرده و تولید گلوبول‌های قرمز خون را بالا می‌برد. خوردن انار راهی عالی برای کاهش نیاز به سیگار است.

آب هویج

هر بار که سیگاری روشن می‌کنید، نیکوتین آن تا سه روز در بدن شما می ‌ماند. نیکوتین حتی بر ساختار پوست هم اثر می‌ گذارد و آب هویج برای پوست فوق‌العاده است. سرشار از ویتامین A، C، K و B است.

انواع توت

توت‌ها، ازجمله توت‌فرنگی، نیکوتین و سایر سموم را در بدن از بین می‌برند.

بروکلی

کلم بروکلی

بروکلی حاوی میزان بالایی ویتامین C و B5 است. تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن ویتامین C را در بدن پایین می‌آورد و بروکلی می تواند به جنگ ا نیکوتین برود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین