|

هزینه‌های پزشکی چه گروهی رایگان شد؟

معاون درمان وزارت بهداشت جزئیات درمان رایگان ۳ دهک نخست جامعه را تشریح کرد و گفت: خدمات ضروری به شرط رعایت نظام ارجاع به گروه هدف به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

هزینه‌های پزشکی چه گروهی رایگان شد؟
کد مطلب : 39441

سعید کریمی  درباره جزئیات درمان رایگان سه دهک نخست جامعه، توضیح داد: طبق قانون بودجه سال جاری، این موضوع از برنامه‌های وزارت بهداشت است. در حال حاضر در حال تکمیل HISهای بیمارستانی (سیستم اطلاعات بیمارستان) هستیم تا این سه دهک نخست شناسایی شوند و اطلاعات خانوار به سامانه‌های ما متصل شود و سپس برای گروه مورد نظر در کل کشور اجرایی شود.

وی افزود: البته موضوع درمان رایگان بیماران در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان ذیل طرح «سلامت بخش» مدتی است که آغاز شده، اما موضوع مهم این است که بیماران باید حتما از مسیر ارجاع وارد بیماستان شوند تا از هزینه‌های القایی جلوگیری شود؛ در واقع با این کار از مراجعه خود خواسته و بی‌مورد جلوگیری می‌شود.

او توضیح داد: به دنبال این تصمیم بیماران باید ابتدا در سطح یک خدمتی، توسط پزشک عمومی بررسی شوند و سپس به متخصص ارجاع داده شوند و در صورت لوزم، متخصص آنها را به بیمارستان‌ها ارجاع دهد تا در این صورت درمان رایگان انجام شود.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی زیبایی در این طرح جایی ندارد، اظهار کرد: درمان در خدمات دارای پوشش بیمه‌ای و به شرط ضروری بودن به شکل رایگان انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص روند اجرای طرح «سلامت بخش» در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان،‌ تصریح کرد: رضایت مردم خوب بوده است و به نظر نمی‌رسد هزینه‌های طرح به حدی باشد که نتوانیم از پسِ آن بربیاییم.

کریمی تاکید کرد: تصمیم داریم غیر از مردم این سه استان و سه دهکی که اخیرا به طرح اضافه شده است، مردم ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر، بیمه شدگان کمیته امداد و بهزیستی هم رایگان درمان شوند که جمعیتی بیش از ۳۰ میلیون نفر را شامل خواهد شد.

وی افزود: به دنبال این طرح، در خدمات سرپایی هم احتمالا ۱۵ درصد کاهش فرانشیز داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین