|

NFTها چیزی بیش از یک مد هستند. آنها نشان دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ما با دارایی های دیجیتال هستند. توانایی آنها برای ایجاد مالکیت، باز کردن ابزارهای مفید و پرورش جوامع، راه را برای آینده دیجیتال فراگیرتر و غیرمتمرکزتر هموار می کند. همانطور که اکوسیستم NFT به تکامل خود ادامه می دهد.

درآمد دلاری از گالری گوشی!

کد مطلب : 42944

عصر دیجیتال یک تغییر هنگفت را در نحوه تعامل ما با مالکیت و ارزش آغاز کرده است. در حوزه دارایی‌های دیجیتال، جایی که کپی‌ها برتری می‌کنند و اصالت می‌تواند گریزان باشد، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان یک نیروی دگرگون‌کننده ظاهر شده‌اند. این توکن‌های دیجیتال و منحصربه‌فرد، که توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شوند، قوانین مالکیت را بازنویسی می‌کنند و امکانات متعددی را در دنیای آنلاین ایجاد می‌کنند. این توکن ها با استفاده از فناوری انقلابی بلاکچین و قابلیت تبادل با سودبری از ارز های دیجیتالی که از قرارداد های هوشمند پشتیبانی می‌کنند، بازار جدیدی را در اختیار علاقه‌مندان بازار های مالی قرار دادند.

بلاکچین چیست؟

بلوک‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات هستند که این اطلاعات (که راجب تراکنش ها هستند) در یک بلاک ثبت می‌شوند. بلاک ها به صورت زنجیره‌ای به هم مرتبط هستند؛ این زنجیره ها بلاکچین را تشکیل می‌دهند. هر بلاکچین مشخصات مخصوص به خودش را دارد که «هش» نامیده می‌شود.

هش چیست؟ هش مجموعه ای از آیدی های یکتاست که برای هر بلاک دقیقا مثل کد ملی یا اثر انگشت عمل می‌کند و برای هر بلاک متفاوت و مخصوص خودش است. در بلاکچین، بلاک ‌ها علاوه بر اینکه خودشان یک هش دارند، هش بلاک قبلی را نیز در خود دارند. از آنجایی که هر بلاکچین از هش بلاک قبلی خودش تشکیل شده است اگر فردی بخواهد یک هش را هک کند در نتیجه کل بلوک ها از آن نقطه به بعد تغییر می‌کنند و مشخص می‌شود بلاکچین هک شده. این یکی از بزرگترین مزیت های بلاکچین است که باعث میشود غیرقابل هک شود.

مفهوم NFT

طبق تعریف آلنداینوست، NFT مخفف یک نشانه غیر‌قابل تعویض است، به این معنی که در این آثار هنری عجیب و غریب، یک واحد منحصر به فرد و غیرقابل تعویض از اطلاعات وجود دارد که با استفاده از فناوری بلاکچین در یک فضای دیجیتالی ذخیره شده است. همان فناوری که برای ارز های دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتر استفاده می‌شود، برای NFT و اثبات مالکیت آن نیز استفاده می‌شود.

اما تفاوت بزرگی بین این دو وجود دارد، بر خلاف ارز های دیجیتال که بلاکچین فقط مانع هک شدن آنها می‌شود، در NFT ها ارتباط با بلاکچین فقط برای امنیت نیست بلکه باعث متفاوت بودن هر NFT با دیگری نیز می‌شود و مانند اثر انگشت برای آنها عمل می‌کند، به این معنی که حتی اگر اثر هنری دو NFT کاملا مثل هم باشد باز متفاوت هستند (اثر انگشتشان متفاوت است).

به اطلاعاتی در این توکن ها وجود دارد و باعث غیر قابل تعویض بودن آنها می‌شود، شناسه یا گواهی نیز گفته می‌شود. این قانون در مورد ارز های دیجیتال عمل نمی‌کند، برای مثال یک اتریوم با اتریوم دیگر برابر است. هر دو ارزش یکسانی دارند و از نظر ساختار یکی هستند. امروزه حتی اثر های سه بعدی می‌بینید که NFT هستند. به طور کل، می‌توانید NFT‌ها را تقریباً از هر چیز منحصر به‌ فردی بسازید که به صورت دیجیتالی ذخیره شود و دارای ارزش باشد.

یک گواهی مالکیت را تصور کنید، نه برای یک خانه یا ماشین، بلکه برای یک هنر دیجیتال، یک قطعه هنری، یک آهنگ، یک ویدیو، یا حتی یک آیتم مجازی در یک بازی. این ماهیت یک NFT است. هر توکن یک رکورد دیجیتال منحصر به فرد است که به طور دائم با یک دارایی دیجیتال خاص مرتبط است و اصالت و مالکیت را تضمین می‌کند. بر خلاف توکن های قابل تعویض مانند بیت کوین یا اتریوم که قابل تعویض هستند، NFTها متمایز و غیرقابل تعویض هستند و به خودی خود ارزش دارند.

ارزش یک NFT را موارد متعددی تعریف می‌کنند:

کمیاب بودن: با نسخه های محدود، اغلب با تعداد کمی در گردش، به دلیل انحصار و کمیاب بودن، ارزش بیشتری دارند. تصور کنید که صاحب یکی از اولین توییت‌ها یا یک اثر هنری دیجیتال با نسخه محدود از یک هنرمند مشهور هستید.

سودمندی: برخی از NFT ها فراتر از کلکسیونی بودن هستند. آنها عملکردها و مزایای بیشتری مانند دسترسی به محتوای انحصاری، جوامع یا رویدادها را ارائه می دهند. برای مثال، داشتن کارت عضویت NFT ممکن است به شما امکان دسترسی به سرور خصوصی Discord، کالای انحصاری یا حتی رویدادهای دنیای واقعی را بدهد.

جامعه: قدرت یک جامعه پرجنب و جوش در اطراف یک پروژه NFT را نمی‌توان دست کم گرفت. یک جامعه قوی و متعهد، اعتماد را تقویت می‌کند، هیجان ایجاد می‌کند، و تقاضا برای NFT های مرتبط را افزایش می‌دهد.

خرید و فروش NFT

خرید و فروش NFT از مواردی محسوب می‌شود که نیازمند تجربه و شناخت بازار و پلتفرم های خرید و فروش همچون OpenSea، LooksRare و Blur است که در این بخش می‌توانید آموزش هریک از آنها را ببینید.

تفاوت NFT با ارز های دیجیتال چیست؟

NFT کوتاه شدهnon-fungible-token به معنی توکن غیر قابل تعویض است. معمولاً با استفاده از همان نوع برنامه نویسی ارز های دیجیتال، مانند بیت کوین یا اتریوم ساخته می شود، اما شباهت این دو در همین حد است.

پول های فیزیکی و ارز های دیجیتال «تعویض‌ پذیر» هستند، به این معنی که می‌ توان آن‌ ها را با یکدیگر داد و ستد یا مبادله کرد. آنها همچنین از نظر ارزش برابر هستند، یک دلار همیشه ارزش دلار دیگر را دارد. یک بیت کوین همیشه با بیت کوین دیگر برابر است. قابلیت تعویض کریپتو آن را به وسیله ای قابل اعتماد برای انجام تراکنش های روی بلاکچین تبدیل می کند. NFTها متفاوت هستند. هر یک دارای یک امضای دیجیتال هستند که امکان مبادله NFTها را با یکدیگر یا برابر آن ها غیر ممکن می کند (بنابراین غیر قابل تعویض هستند).

چگونه در بازار NFT حرفه‌ای شویم؟

تبدیل شدن به یک معامله‌گر خبره در بازار های مالی نیازمند آموزش متناسب و تجربه است و بازار NFT از این قاعده مستثنی نیست. تجربه در این بازار با ریسک و خرید فروش بدست می‌آید و نیازمند زمان است. بسیاری از افراد متخصص دوره های آموزشی NFT متعددی برای آموزش این پلتفرم ها ایجاد کرده‌اند که با دیدن آنها تکنیک های ریز و درشت بازار را درک خواهید کرد.

بهترین های بازار NFT

Nakamigos-CLOAKS: مجموعه‌ای از 20000 کاراکتر منحصربه‌فرد در بلاک چین است که بازی‌های جهانی و حقوق تجاری را به دارندگان ارائه می‌کند. با غواصی عمیق‌تر، شخصیت‌ها در اشکال مختلف به تصویر کشیده می‌شوند و دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و آیتم‌ها هستند و مجموعه‌ای غنی و متنوع از NFT‌ها را برای مالکیت و تجارت ایجاد می‌کنند.

Lazy Lions: مجموعه ای از 10000 NFT است که به صورت الگوریتمی تولید شده است که بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی می شود. NFT های Lazy Lions NFT هایی به سبک تصویر نمایه (PFP) هستند که مالکان می توانند از آنها به عنوان آواتار دیجیتال خود به صورت آنلاین استفاده کنند.

Valhalla: یک بازی متاورس NFT برای کسب درآمد است که توسط توکن $FLOKI پشتیبانی می شود. در شبکه اصلی، کاربران باید مقدار مشخصی FLOKI را در کیف پول خود نگه دارند تا یک کاراکتر قابل پخش باشد.

جمع‌بندی

NFTها چیزی بیش از یک مد هستند. آنها نشان دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ما با دارایی های دیجیتال هستند. توانایی آنها برای ایجاد مالکیت، باز کردن ابزارهای مفید و پرورش جوامع، راه را برای آینده دیجیتال فراگیرتر و غیرمتمرکزتر هموار می کند. همانطور که اکوسیستم NFT به تکامل خود ادامه می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین