|

آغاز معاملات ثانویه هشتمین «صندوق سرمایه‌گذاری طلا» از امروز

شروع معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا در نماد معاملاتی «نفیس» از امروز از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ است.

آغاز معاملات ثانویه هشتمین «صندوق سرمایه‌گذاری طلا» از امروز
کد مطلب : 35238

مدیریت توسعه بازار‌های مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران در این باره گفته است که انجام معاملات واحد‌های صندوق نفیس که نوع آن صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) بوده و موسسان آن، شرکت سهانی خاص سبدگردان اندیشه صبا و شرکت سهامی عام سرمایه گذاری صبا تامین هستند، به صورت برخط از طریق کارگزاران دارای مجوز امکان پذیر است.

صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین به عنوان بازارگردان موظف به اجرای تعهدات خود مطابق با تعهدنامه بازارگردانی است و صندوق براساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد کرد.

پذیره نویسی واحد‌های صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا (در نماد معاملاتی نفیس) به عنوان هشتمین صندوق طلایی بورس کالا از ۲۶ آبان در بورس کالای ایران آغاز شد و در دومین روز پذیره نویسی با استقبال سرمایه گذاران کل واحد‌های این صندوق به فروش رسید که نماد نفیس در کنار نماد‌های طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال و زرفام بر تابلوی بورس کالای ایران قرار گیرد.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی برای کنترل معاملات بازار طلا به تازگی اوراق گواهی سپرده سکه طلا با نماد «سکه مرکزی» را نیز راه اندازی کرده است، که مورد استقبال سرمایه گذاران این بازار قرار گرفته است. عرضه اولیه اوراق سکه بهار آزادی در روز سه شنبه، ۱۷ آبان در بورس کالای ایران روی داد. اوراق سکه در بازار سرمایه با نماد «سکه مرکزی» شناخته می‌شود، معاف از مالیات بوده و کلیه اشخاص حقیقی می‌توانند حداکثر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

ایبنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین