|

کاهش ۲ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۳ دی‌ماه) با یک هزار و ۹۱۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحدی ایستاد.

کاهش ۲ هزار واحدی شاخص کل
کد مطلب : 36020

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۸۱ واحد افزایش به ۴۷۵ هزار و ۴۱۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۵۸ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۹۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۴۸۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۵۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۴۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۹۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶۸ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۳۲۳ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۸۳ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۷۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۸۸ واحد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان گروه بهمن (خبهمن) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶ میلیارد و ۵۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین