|

جزییات واگذاری ۵۱ درصدی سرخابی‌ها

رییس کل سازمان خصوصی سازی تاریخ واگذاری باشگاه پرسپولیس را در تاریخ ۷ اسفند اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه صورت مالی باشگاه استقلال هنوز به تایید سازمان حسابرسی نرسیده تاریخ مزایده مشخص نیست.

جزییات واگذاری ۵۱ درصدی سرخابی‌ها
کد مطلب : 36423

حسین قربانزاده در نشست خبری واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سرخابی‌ها اظهار داشت: در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ افزایش سرمایه دو باشگاه صورت گرفت و بعد از چند عرضه باشگاه به مردم و آغاز فرایند خصوصی سازی پارسال به ثمر نشست و تا روزهای پایانی سال گذشته افزایش سرمایه ادامه داشت و ۱۰ درصد در اختیار خریداران و ۹۰ درصد در حال واگذاری بلوکی است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی تاریخ مزایده باشگاه پرسپولیس را در تاریخ ۷ اسفند اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه صورت مالی باشگاه استقلال هنوز به تایید سازمان حسابرسی نرسیده تاریخ مزایده مشخص نیست.

وی گفت: آگهی عرضه سهام استقلال را تا شنبه شاهد خواهیم. 

قربانزاده خاطرنشان کرد: با ۱۰ درصد واگذاری قبلی اگر ۵۱ درصد واگذاری موفق شود ۶۱ درصد هر دو باشگاه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه جز قیمت شرایط واگذاری هر دو باشگاه یکسان است، تصریح کرد: ۵۱ درصد استقلال از نرخ ۲۳۸۶ میلیارد تومان است و خریدار باید ۲۰ درصد را در ۲۰ روز کاری پرداخت کند، مدت اقساط ۶ سال و فاصله اقساط ۶ ماهه است. خریدار یک سال تنفس پرداخت از اولین قسط را دارد یعنی ۱.۵ سال بعد از معامله پرداخت می‌کند.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: برای باشگاه پرسپولیس ۵۱ درصد از ۲۷۳۶ میلیارد تومان است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات واگذاری که از سوی AFC عنوان شده عدم مالکیت همزمان ۲ باشگاه است، یعنی یک شخص حقوقی نمی‌تواند هر دو باشگاه را خریداری کند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین