|

توجه به ارزش‌آفرینی در راه‌اندازی ریال دیجیتال

محرمیان گفت: تمرکز بسیاری بر مسائل فنی ریال دیجیتال داشته ایم که در همایش بانکداری الکترونیک ابعاد جدیدی از آن ارائه خواهد شد

توجه به ارزش‌آفرینی در راه‌اندازی ریال دیجیتال
کد مطلب : 36594

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست خبری نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: دیجیتالی شدن به خودی خود ارزش نیست.

وی ادامه داد: این مقوله زمانی ارزش دارد که برای مشتری نهایی ارزش ایجاد  کند. آنچه مرکز توجه مشتری قرار دارد ارزش آفرینی است؛ در نتیجه دیجیتالی شدن باید در راستای خلق ارزش برای مشتری باشد و همه نهادهای ذی‌ربط باید توجه خودشان را به مردم معطوف کنند چرا که ارزش آفرینی‌ها برای مردم بسیار حائز اهمیت است. 

محرمیان گفت: تمرکز بسیاری بر مسائل فنی ریال دیجیتال داشته ایم که در همایش بانکداری الکترونیک ابعاد جدیدی از این موضوع ارائه خواهد شد که فضای خیلی خوبی برای پرداختن به ابهامات این بخش است. 

وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری بر پول ملی دیجیتال کار کردند ، تاکید کرد: در ریال دیجیتال ارزش آفرینی برای مردم بسیار مهم است چراکه عمدتا این موضوع مطرح می‌شود که ریال دیجیتال چه نفع و ارزشی برای مردم دارد. سعی می‌کنیم در همایش بانکداری الکترونیک این مباحث را مطرح کنیم.

محرمیان درباره ابهامات و مشکلاتی که در خصوص اعتبارسنجی مشتریان در نظام بانکی وجود دارد، گفت: اعتبارسنجی اولویت بالایی در بانک مرکزی دارد اما مشکل اصلی در اخذ اطلاعات از سوی دیگر سازمان‌هاست.

وی‌ ادامه داد: اجماع خوبی در این باره شگل گرفته تا کار به سرعت پیش برود ضمن اینکه در این مسیر گام‌های مثبت خوب رو به جلویی برداشته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین