|

تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری

قرارداد اعطای تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری منعقد شد.

تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری
کد مطلب : 36650

آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور بین بانک ملی ایران و ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری امروز چهارشنبه، ۱۹ بهمن ماه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در این مراسم قرارداد اعطای تسهیلات به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بانک ملی ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهوری، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مدیرعامل بانک ملی و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در محل بانک منعقد شد.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک مرکزی مکلف شده است از طریق شبکه بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به هدف کمک به اشتغال پرداخت کند. 

هدف این تسهیلات کمک به توسعه و تثبیت اشتغال از طریق حمایت از تکمیل و ارتقاء فنی محصولات و خدمات دانش بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها به منظور ظرفیت‌سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش‌بنیان است و شرکت‌ها می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در این ۳ محور و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بر اساس قانون، بانک‌های عامل تعیین شده توسط بانک مرکزی مکلفند این تسهیلات را از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری و قرض‌الحسنه با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور (استارتاپی) پرداخت کنند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، همچنین بر مبنای آیین‌نامه اجرایی این تبصره که به تصویب هیئت وزیران رسیده، مقرر شده است ۷۰ درصد از این مبلغ مستقیما توسط بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۰ درصد باقی مانده به صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوآور (استارتاپی)، فناور، دانش‌بنیان و خلاق پرداخت شود.

مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون با هدف اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور، خلاق و نوآور از طریق صندوق پژوهش و فناوری سراسر کشور، صندوق نوآوری و شکوفایی ۶۰ صندوق پژوهش و فناوری را برای دریافت تسهیلات به میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان به چهار بانک ملی، صادرات، ملت و توسعه صادرات معرفی کرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین