|

فروش ۱۹۰ هزار ربع سکه در بورس کالا

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن) آخرین روز از مرحله سوم عرضه ربع سکه در بورس کالا است.

فروش ۱۹۰ هزار ربع سکه در بورس کالا
کد مطلب : 36754

امروز آخرین مهلت از مرحله سوم عرضه ربع سکه در بورس است؛ در مرحله سوم عرضه گواهی سپرده ربع سکه بهار آزادی توسط بانک مرکزی به روش حراج چند قیمتی، از روز چهارشنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه آغاز و تا پایان روز معاملاتی چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

سکه طلای ربع بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی در نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه کارگران با نام " ربع سکه ۰۳۱۲ رفاه (ن) " و نماد " (سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶) است که از تاریخ ۲۴ آبان ماه معاملات خود را در بورس کالا آغاز کرد و تا پایان معاملات روز گذشته (سه شنبه ۲۵ بهمن ماه) ۱۷ روز معاملاتی را سپری کرد.

در این ۱۷ روز ۱۹,۰۰۰,۳۰۰ اوراق سکه طلای ربع بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی معامله شد، به عبارت دیگر در این مدت ۱۹۰,۰۰۳ قطعه ربع سکه توسط بانک مرکزی به فروش رفته است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه‌ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ ۹ ٪ مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

با توجه به تمدید مراحل قبلی، امکان عرضه مجدد ربع سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین