|

دبیرکل بانک مرکزی: 10 درصد تسهیلات نظام بانکی قرض‌الحسنه است‌

دبیرکل بانک مرکزی در نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد تسهیلات نظام بانکی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، گفت: دستورالعمل جدید اجرایی صندوق‌های قرض‌الحسنه در سال آینده ابلاغ می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی: 10 درصد تسهیلات نظام بانکی قرض‌الحسنه است‌
کد مطلب : 37072

نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه به مناسبت 14 اسفند روز قرض‌الحسنه، امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در‌ این همایش محمد طالبی‌، دبیرکل بانک مرکزی، با بیان اینکه 10 درصد تسهیلات بانکی صرف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌شود، گفت: این رقم نشان از رشد قابل توجه قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور دارد.

وی‌ تأکید کرد: این 10 درصد علاوه بر مبالغی است که از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

به گفته طالبی، نظام قرض‌الحسنه‌های خانوادگی و صندوق‌های قرض‌الحسنه خارج از شبکه بانکی باید تقویت شود و آنچه که اهمیت دارد، باید چالش‌های نظام مالی و قرض‌الحسنه را باید در نظر بگیریم که با مصوبات شورای پول و اعتبار منطبق باشد.

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد دستورالعمل نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک با سرمایه کمتر از 400 میلیارد تومان و تک شعبه‌ای، گفت: گام‌های خوبی برای نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه برداشته شده است و هدف ما رونق قرض‌الحسنه در کشور است.

طالبی اظهار داشت: اساسنامه‌ای برای صندوق‌های قرض‌الحسنه تهیه شده که پس از تصویب در شورای پول و اعتبار برای اجرا در صندوق‌های قرض‌الحسنه تک شعبه‌ای و بزرگ در سال آینده ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر افراد زیادی در شبکه بانکی هستند که حاضرند منابع خود را در خدمت منافع قرض‌الحسنه و برای حل مشکلات مردم و کارراه‌اندازی در اختیار افرادی قرار دهند، اما مهم‌ترین مسئله آنها اعتماد به بانک است که باید بانک منابع آنها را در جهت اهدافی که مدنظر آنهاست، به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کند.

دبیرکل بانک مرکزی اظهار داشت: در قرض‌الحسنه علاوه بر انگیزه‌های الهی و نیت معنوی، مهم‌ترین مسئله جلب اعتماد افراد است و منابع آنها باید در جایی مصرف شود که مدنظر آنها قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین