|

دستگیری ۲ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور

۲ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور با بیش از ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار یورو مبادله غیر مجاز ارزی در مهاباد دستگیر شدند.

دستگیری ۲ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور
کد مطلب : 37121

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری دو نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور در مهاباد خبر داد و گفت: حسب گزارش اداره اطلاعات مهاباد مبنی بر اینکه فردی اقدام به انجام معاملات غیر مجاز ارزی در مهاباد می‌کرد به این صورت که نامبرده با مشخصات هویتی افراد مختلف مبادرت به دریافت ارز مسافرتی کرده و ارز‌های دریافتی را در بازار آزاد به فروش می‌رساند. با توجه به حساسیت امر، موضوع در دستور کار ویژه دادستانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این گزارش دادستان مهاباد پرونده را به شعبه بازپرسی این شهرستان ارجاع و بازپرس دستور بررسی حساب‌ها و شناسایی اموال و همدستان متهم را صادر می‌کرد که با بررسی حساب‌های متهم مشخص می‌گردد متهم با ۴۳۸ شخص که ارز مسافرتی دریافت نموده اند مراودات مالی داشته و بیش از ۸۷۱ هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در ادامه تحقیقات یکی دیگر از همدستان متهم نیز شناسایی که با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌گردد که او نیز با ۲۵۴ شخص دیگر که ارز مسافرتی دریافت کرده اند مراودات مالی داشته و بیش از ۵۰۹ هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده اند، با شناسایی این دو متهم، نامبردگان دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت جهت انجام تحقیقات بیشتر به بازداشتگاه اعزام شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین