|

عبور شاخص کل بورس اوراق بهادار از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

در معاملات امروز بورش تهران شاخص کل با رشد رشد ۶۴ هزار و ۹۲۳ واحدی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عبور کرد.

عبور شاخص کل بورس اوراق بهادار از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد
کد مطلب : 37464

بازار سهام امروز هم به روند خوب خود که طی ۲ ماه گذشته آغاز کرده است ادامه داد و همچنان خریداران قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان در بازار سهام دارند و امید سرمایه گذاران به تکرار سال های رویایی  گذشته بورس افزایش یافته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در حالی که امروز در ابتدا عملکرد متعادل مثبتی داشت اما از اواسط بازار تقاضا در سهام شاخص ساز بسیار افزایش یافت و در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۳.۰۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص کل را فولاد ، فملی و شستا گذاشتند و بعد از چند روز عملکرد متعادل سهام شاخص ساز امروز در کانون توجهات دوباره قرار گرفتند.

شاخص کل هم‌ وزن امروز هم عملکرد فوق العاده ای داشت  و با رشد ۳.۹۱ درصدی امروز هم گوی سبقت را از شاخص کل ربود و همچنان رو به بالا حرکت میکند.

ارزش معاملات خرد بازار امروز رکوردشکنی فوق العاده ای انجام داد و در پایان معاملات امروز ارزش معاملات ۱۸۵۰۰ میلیارد تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید که از ابتدای ۱۴۰۱ بی سابقه بوده است.

از این ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان، ۱۱ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۴۸۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۸۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

حقیقی ها امروز هم ورود پول سنگینی به بازار سهام داشتند و در پایان بازار ورود پول ۱۴۶۸ میلیاردی از آن ها به ثبت رسید.

اختلاف سرانه خرید اشخاص حقیقی از سرانه فروش آن ها با گذشت زمان معاملات کمتر شد و در نهایت امروز سرانه خرید ۳۷.۹ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۷.۹ میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین