|

تداوم سبزپوشی شاخص بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین) با ۲۱هزار و ۱۱۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی ایستاد.

تداوم سبزپوشی شاخص بورس در دومین روز هفته
کد مطلب : 37588

شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۴۱۷ واحد افزایش به ۷۳۱ هزار و ۱۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۷۴۱ واحد رشد به ۴۳۱ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۸ هزار و ۴۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲هزار و ۸۹۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲ هزار و ۶۷۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۶۶۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۳۴۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۶۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۹ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۵۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۴۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۵۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۷۶ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۸۸۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۱۴ هزار و ۶۶۸ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، ایران خودرو دیزل (خاور)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، نفت پاسارگاد (شپاس)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین