|

۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واگذاری ۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این رقم از تمام سال‌های دولت گذشته بیشتر است.

۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
کد مطلب : 37599

سوال زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس درباره دلایل حذف ارز ترجیحی و نحوه نظارت و کنترل قیمت کالاها و خدمات، از سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال و با یادآوری اینکه در پیش از این در پاسخ به سوال آقای ایزدخواه مبنی بر فروش اموال مازاد بانک ها، به نمایندگان وعده داده بودم که در همین دوره کوتاه بیش از تمام چهار سال گذشته دولت قبل، اموال مازاد بانکها را واگذار کنیم، اظهار داشت: امروز اعلام می‌کنم که ۵۸ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال بانکها را تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ شاهد بودیم.

الهیان تاکید کرد: این رقم از ابتدای دولت تا پایان اسفندماه، بیش از رقم ۵۴ هزار میلیارد تومانی که در دولت قبل واگذاری اموال بانک‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اینکه بانک‌ها را مکلف شوند از داشتن دارایی های مازاد و بنگاه‌داری های مازاد دست بردارند، برنامه‌ای تدوین شد و بنابراین پیش بینی می شود این رقم در سال ۱۴۰۲ بیش از سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین