|

۵۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای تامین نیازهای بخش تولید و تعاونی ها

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از برنامه پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک برای تامین سرمایه در گردش و راه اندازی طرح های نیمه تمام ، توسعه ای و جدید تعاونی و بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط در سال جاری خبر داد.

۵۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای تامین نیازهای بخش تولید و تعاونی ها
کد مطلب : 37639

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی برنامه های تحولی و عملیاتی وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ در حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقش نظام بانکی در هدایت نقدینگی به سمت تولید و جلوگیری از تورم سازنده می باشد.

وی افزود: تسهیلات هدفمند نظام بانکی می تواند موجب ایجاد ارزش در بخش های واقعی اقتصاد شود و به کنترل تورم کمک کند و چنانچه تسهیلات هدفمند نباشد، می تواند آثار مخرب تورمی در بر داشته باشد.

شیخ حسینی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در راستای کمک به تحقق شعار راهبردی ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ها و تدابیر متنوعی در نظر دارد و رفع نیازهای تعاونی ها و بنگاه های تولیدی از اولویت برنامه های سالجاری می باشد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جدید هدفگذاری شده است که مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد ریال آن برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تامین نیاز نقدینگی کوتاه مدت بنگاه ها و تعاونی های تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر این باور هستیم که برنامه های تحولی می تواند مناسب ترین راهکارها را برای ایفای نقش بهینه بانک در بخش تعاون ارائه دهد و از این رو بانک با راهبردهای مشخص و با جدیت به دنبال اقدامات مهم و اثربخش است.

شیخ حسینی ادامه داد: تمرکز بر هدایت منابع بانک به سمت تعاونی های تولیدی و smeها و افزایش سهم بخش های واقعی و تولیدی در پرتفوی تسهیلات بانک، رعایت انضباط مالی و اعتباری در عملیات اصلی بانک ، تسهیل گری و توسعه سایر ابزار های تامین مالی می تواند نقش‌آفرینی بانک را در تحقق شعار سال و پیشبرد راهبردهای اقتصادی و تعاونی کشور به نحو مناسبی جلوه گر سازد و در این مسیر سهم تسهیلات خاج از بخش تولید و تعاون به حداقل می رسد.

وی گفت: بانک توسعه تعاون برای صرفه جویی و جلوگیری از اسراف نیز برنامه دارد که هم در کنترل هزینه های اداری و نیز کاهش قیمت تمام شده پول تدابیر اثربخشی جاری خواهد شد.

گفتنی است این نشست با حضور نمایندگان و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر و روسای دستگاه های تابعه در سالن تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین