|

سبزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی اردیبهشت

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، چهارم اردیبهشت) با دو هزار و ۳۶۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار واحدی ایستاد.

سبزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی اردیبهشت
کد مطلب : 37703

شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۷۳۳ واحد افزایش به ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحد و شاخص قیمت با ۵۳۴ واحد رشد به ۵۲۵ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۳۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۰ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال معامله شد.

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) با یک هزار و ۷۵۴ واحد، همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۵۱۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۹۱ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۸۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۸۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) یک هزار و ۹۲ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۹۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۸ واحد کاهش داشت و به ۲۹ هزار و ۵۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۵۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۲۶ هزار و ۹۰۲ نوبت بود.

بیمه کوثر(کوثر)، بانک دی (دی)، نفت ایرانول (شرانل)، تهیه و توزیع غذای درنا آفرین فدک(گدنا) و ایران خودرو دیزل (خاور) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، فرابورس ایران (فرابورس) و پلیمر آریا ساسول (آریا)، با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین