|

جزییات جدید از واگذای سهام به معلمان

معاون برنامه‌ریزی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان بازنشسته علاوه بر دریافت سهم الشرکه و سود سالیانه به صورت نقدی، از مزایای طرح ارزش مالکانه نیز بهره مند خواهند شد.

جزییات جدید از واگذای سهام به معلمان
کد مطلب : 37779

حمید باقرنژاد دبیر کارگروه ارزش مالکانه درباره جزئیات طرح ارزش مالکانه و واگذاری سهام به فرهنگیان با اشاره به اینکه این فرآیند در سه مرحله تعیین، تقویم و تحویل ارزش مالکانه مورد توجه قرار گرفته است گفت: در حال حاضر که فرایند محاسبات به پایان رسیده و جمع‌آوری اطلاعات کد بورسی فرهنگیان در حال تکمیل است، ما در مرحله نخست تحویل سهام به فرهنگیان قرار داریم.

وی ادامه داد: نحوه تعیین، تقویم و تحویل ارزش مالکانه به فرهنگیان از روش‌های گوناگون با حضور صاحب‌نظران و استادان حوزه‌های مالی و بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که فرایند مذکور از طریق روش ترکیبی و اقتضایی ورود شرکت‌های مؤسسه و سپس هلدینگ‌های تخصصی به بورس بهترین مسیر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار مؤسسه با تاکید بر اینکه طبق اساسنامه ارزش افزوده به تمام اعضای صندوق تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: بر این اساس تمام افراد اعم از شاغلان، بازنشستگان، افراد انصرافی و فوتی و … از ارزش مالکانه بهره‌مند می‌شوند؛ ولی در این مرحله تمام شرکت‌های منتخب فقط به بازنشستگان قبل از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تعلق می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه برای اطلاع‌رسانی به فرهنگیان بازنشسته مشمول طرح مزبور، بانک اطلاعاتی از طریق اطلاعات ثبت شده در مؤسسه همچنین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، بانک صادرات دریافت شده است، گفت: از هر دستگاه دیگری هم که اطلاعات بازنشستگان را داشته باشند، در حال رایزنی برای دریافت اطلاعات هستیم تا علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، این روند تا ثبت کامل کد بورسی تمام مشمولان انجام شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه از میان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو مؤسسه، نزدیک به ۸۵۰ هزار بازنشسته داریم که در گام اول طرح، سهام ارزش مالکانه به آنان تحویل می‌شود، بیان کرد: برای اینکه این روش دقیق‌تر باشد ابتدا در این هفته سود سالیانه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بین اعضای محترم مؤسسه توزیع نقدی می‌شود و بعد از آن تخصیص سهام آنها انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: سود سالیانه مؤسسه برای سایر اعضا که شاغل هستند هم طی این هفته در حساب آنها قرار می‌گیرد.

تاکید بر ارتقای دانش بورسی فرهنگیان

عضو هیئت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: از گذشته تاکنون برای محاسبه ارزش مالکانه و در دوران مدیریتی گوناگون زحماتی بسیاری کشیده شده و در حال حاضر که این فرایند عملیاتی شده است، به تدریج پیش می‌رود و فرهنگیان در حال حاضر بخشی از کل ارزش مالکانه را دریافت می‌کنند؛ اما در مراحل بعدی این روند تکمیل خواهد شد و با بورسی شدن دیگر شرکت‌ها سهام آن هم واگذار می‌شود و در آینده نزدیک سهم ارزش مالکانه همراه با سهم الشرکه به اعضای بازنشسته واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای دانش بورسی فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگیان معزز به نحوی مدیریت سهام خود را داشته باشند و هیجانی وارد بازار خرید و فروش نشوند چراکه این روند می‌تواند در از بین رفتن اصل دارایی فرهنگیان در مؤسسه صندوق ذخیره اثرگذار باشد و در این زمینه فرایندهای کنترلی نظیر سبدگردانی ایجاد گردید، اما فرهنگیان هم به عنوان صاحب سهام از دارایی خود مراقبت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین