|

شرطی مهم برای افزایش خریداران سکه

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که قیمت سکه در روز جاری بالای محدوده ۲۸میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند، خریداران بیشتری وارد این بازار خواهند شد.

شرطی مهم برای افزایش خریداران سکه
کد مطلب : 38433

 

 سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب مورد حمایت سکه بازان قرار گرفت و مرز مهم ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ شد. سکه امامی دیشب در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

برخی از تحلیلگران فنی باور دارند، بازار در روز یکشنبه یک حمایت قوی را در مقابل خود می‌بیند؛ به عقیده این دسته این حمایت مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است که ممکن است معامله‌گران به‌راحتی تن به شکسته شدن آن ندهند و دومین، نقطه حمایتی مهم ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که برای بازیگران بلندمدت اهمیت زیادی دارد. گروهی از معامله‌گران هم تصور می کنند که سکه در صورت از دست دادن حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به طور موقت از فاز صعودی خارج خواهد شد.

به گفته تحلیلگران فنی در صورتی که قیمت سکه در روز جاری بالای محدوده ۲۸میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند، خریداران بیشتری وارد این بازار خواهند شد. با این حال فلز گرانبهای داخلی کار دشواری دارد که در روز یکشنبه به رشد خود ادامه دهد.

فعالان بازار شب گذشته معتقد بودند دلار در هفته‌های اخیر توان شکست مرز ۵۰ هزار تومان را از خود نشان نداده و به همین دلیل دور از انتظار است که در روز جاری نیز این اتفاق رخ دهد و در این شرایط سخت است که قیمت سکه از کانال دلار تحریک شود.

با این حال، دسته ای دیگر باور دارند در صورتی که سکه بازان در روز جاری پیام صعودی از قیمت دلار دریافت کنند احتمال ورود قیمت سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است.

البته فعالان اقتصادی و سیاسی نیم نگاهی به تحولات دنیای سیاست هم دارند.با اینکه عده ای معتقدند سیگنال های ضد و نقیض توافق ایران و آمریکا ممکن است جهت انتظارات را به نفع معامله گران افزایشی تغییر دهد.

عده ای دیگر فکر می کنند بهبود روابط ایران و عربستان و سفر فیصل بن فرحان به ایران هم موجب گشوده تر شدن پنجره دیپلماسی خواهد شد.این دسته می گفتند در صورتی که خبر مثبتی به بازار برسد احتمال اصلاح شدن قیمت سکه تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چه بسا ابتدای کانال مذکور وجود دارد.

 

در شرایط فعلی برخی از معامله گران معتقدند که کف قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون تومان و سقف آن مرز ۳۰ میلیون تومان می باشد.به عقیده این دسته بازار برای اینکه شاهد شکسته شدن کف و سقف سکه باشد نیازمند اخبار قوی تری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین