|

رشد 9.7 درصدی سرانه بیمه نامه در سال 1401

رییس کل بیمه مرکزی گفت: سرانه صدور بیمه نامه ها در سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته و ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه در سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

رشد 9.7 درصدی سرانه بیمه نامه در سال 1401
کد مطلب : 38482

مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد صنعت بیمه، اظهارداشت: در سال گذشته در اغلب شاخص های عملکردی ارتقا و رشد داشتیم که البته این جزو ویژگی های صنعت بیمه است.

وی نفوذ واقعی صنعت بیمه را پوشش هر چه بیشتر ریسک های موجود در کشور توسط این صنعت دانست و گفت: تصمیم اخیر درباره آیین نامه 94 در خصوص درمان شیوه جدید نرخ گذاری تعیین‌کردیم‌ولی برای سایر رشته ها در نرخ گذاری دخالتی نداشتیم.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه الان ضریب نفوذ صنعت بیمه خیلی بالا نیست، تصریح کرد: در بیمه های زندگی 7 درصد و بیمه های حوادث 5 درصد رشد داشتیم.

بهزادپور با اشاره به کاهش مراجعات حضوری در بیمه ها، ادامه داد: سرانه تعداد بیمه نامه پارسال رشد 9.7 درصدی داشته است؛ 74.1 میلیون فقره بیمه نامه در سال 1401 صادر شده است.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه یک صنعت بین المللی است، گفت: به دلیل تحریم ها ما الان تمام ریسک را داخل کشورمان نگه داشتیم ولی از سال قبل و اوایل سال جاری اقدامات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم. در مذاکرات نیز یکی از موضوعات مطرح بیمه است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره الکترونیکی شدن بیمه های تکمیلی درمان، اظهارداشت: این مهم یک تکلیف قانونی است و برنامه زمان بندی مشخصی برای اجرای آن توسط دستگاه های مرتبط تعیین شده است؛ کارگروهی در این خصوص شکل گرفته و وظایف مشخص است.

وی افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام دستگاه های مرتبط تکالیف خود را در این حوزه انجام دهند؛ این اتفاق در حال نهایی شدن است و دیگر مردم نباید برای دریافت هزینه ها مراجعه حضوری داشته باشند و بصورت الکترونیکی این امر انجام می شود.

او درباره خودروهای متعارف و غیرمتعارف گفت: امیدواریم اصلاحیه قانون بیمه در این حوزه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ قانون در این حوزه نیاز به اصلاح دارد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تاخیر در اجرای طرح کروکی الکترونیک تصادفات نیز گفت: بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم برای انجام این طرح را انجام داده است و تجهیزات لازم خریداری شده و نرم افزار نیز آماده است. موضوع مهم در این طرح تعیین تکلیف تعرفه است که معتقدیم این تعرفه از شرکت‌های بیمه اخذ شود و در این راستا جلسه‌ای با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خواهیم داشت و نتیجه اعلام می‌شود.

بهزادپور ضمن عذرخواهی از اجرایی نشدن طرح کروکی آنلاین تصادفات تاکید کرد: این طرح به زودی اجرا می‌شود و شاهد تحول جدی در موضوع تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره بدهی شرکت‌های خودروساز گفت: رقم‌های اعلام شده در مورد بدهی شرکت‌های خودروساز همان مبلغی است که اعلام شده و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین