|

تحقق ۹۸ درصدی بودجه تخصیصی بانک توسعه‌تعاون

نشست خبری محمد شیخ‌حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح یکشنبه چهارم تیرماه در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون برگزار شد.

تحقق ۹۸ درصدی بودجه تخصیصی بانک توسعه‌تعاون
کد مطلب : 38610

شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص اهمیت بخش تعاون در اقتصاد گفت: بخش تعاون بعد از بخش دولتی و قبل از بخش خصوصی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور در قانون اساسی است. بخش تعاون بخش اقتصاد مردمی، اجتماعی و اخلاقی است. این بخش مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف بوده و تکمیل کننده زنجیره ارزش و تولید اقتصادی است.

شیخ حسینی در توصیف تمایزات‌ بانک توسعه تعاون از سایر بانک‌ها بیان کرد: بانک تخصصی است اما چند منظوره که در همه حوزه های اقتصادی از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، دامپروری، خدمات و... حضور دارد. در سراسر کشور شعب دارد و دسترسی تعاونگران و تعاونی‌ها به شعب بانک به واسطه این گستردگی است.

او افزود: به دلیل جوان بودن بانک، خدمات و عملیات بانک در بستر الکترونیک قابل ارائه است. بانک توسعه تعاون درگیر بنگاه‌داری نیست و فقط چند شرکت ابزاری بانک دارد که تکمیل کننده خدمات هستند. از همه مهمتر اینکه منابع و تسهیلات مالی ما در بخش واقعی اقتصاد مصرف میشود و در خدمت بخش تولید و اشتغال هستیم و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم. با این کار ما میخواهیم در جهت شعار سال یعنی کاهش تورم و افزایش تولید گام برداریم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: ما برای ۱۴۰۴ چشم اندازی ترسیم کرده‌ایم که آن مبتنی بر ماموریت اصلی بانک و مزیت رقابتی بانک در شبکه بانکی است. ما می‌خواهیم در افق ۱۴۰۴ بانک برتر در ارائه خدمات مالی و اعتباری دیجیتالی به تعاونی ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط باشیم‌. این با توجه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سرمایه انسانی، سایر بسترها و از همه مهمتر ظرفیت‌های موجود در کشور و اقتصاد بخش تعاون برای ما کاملا دست‌یافتنی است.

شیخ‌حسینی در ادامه گفت: تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۷ درصدی در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مانده تسهیلات در پایان سال ۱۴۰۱ نیز رشد ۳۷ درصدی در مقایسه با پایان سال پیش از آن تجربه کرده است.

او اضافه کرد: تسهیلات پرداختی بانک ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، ۳۷ درصد در بخش صنعت و معدن، ۹ درصد بخش عمران و مسکن، ۳۲ درصد در بخش خدمات و ۷ درصد بخش بازرگانی بوده است.

او تاکید کرد: منابع بانک توسعه تعاون در پایان سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۳ درصدی در مقایسه با سال پیشین همراه بوده است. رشد مصارف و منابع بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درمورد رشد سرمایه بانک گفت: سرمایه بانک سال قبل از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش داشت که این میزان رشد خوبی بود.

شیخ‌حسینی ادامه داد: بانک توسعه تعاون ۹۸درصد سهمیه تخصیصی موضوع تسهیلات بند الف تبصره۱۸ را در سال گذشته پرداخت کرده است و در پرداخت تسهیلات حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ازدواج جوانان، فرزندآوری، ازدواج جوانان، مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، جهش تولید مسکن و خرید تضمینی گندم نیز ۹۶درصد عملکرد محقق شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: در سال گذشته ۱۸۰ درصد در صدور ضمانت‌نامه و ۱۹۸ درصد در صدور اعتبار اسنادی داخلی رشد داشته‌ایم و در سه‌ماهه ابتدایی امسال نیز ۷۵ درصد رشد در صدور ضمانت‌نامه و ۴۱۴ درصد رشد در صدور اعتبار اسنادی داخلی در مقایسه با سه‌ماهه ابتدایی سال پیشین رقم خورده است.

شیخ حسینی در انتها به ۷ راهبرد اساسی ترسیم شده در بانک توسعه تعاون در سال جدید اشاره کرد و  گفت:

تحول بانکداری دیجیتال، هدایت نقدینگی با تمرکز بر بخش تعاون و در راستای رشد تولید و اشتغال، انضباط مالی و اعتباری با هدف نقش آفرینی بانک در تحقق مهار تورم، بازشناسی ظرفیت و توسعه فعالیت‌های شرکتها و نظارت بر آنها در راستای هم افزایی با اهداف بانک، ارتقای حوزه بین الملل و عملیات ارزی، ارتقاء بهره‌وری و اثربخشی نیروی انسانی در بانک و جهاد تبیین و فرایندهای رسانه‌ای اقناعی و امیدآفرین، از راهبردهای این بانک در سال جدید هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین