|

بیمه آتش سوزی شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه آتش‌سوزی از جمله بیمه‌هایی است که دارای قرارداد دوطرفه بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر است. بیمه‌گر با دریافت حق بیمه از سوی بیمه‌گذار باید غرامت و خسارت تا سقف مشخص شده‌ای را پرداخت کند.

بیمه آتش سوزی شامل چه مواردی می‌شود؟
کد مطلب : 38876

دقت کنید که این بیمه‌نامه در برابر خسارت‌های جانی هیچ تعهدی ندارد؛ بنابراین فقط جبران خسارت مالی را باید از آن انتظار داشته باشیم؛ اما دلیل اهمیت بیمه آتش‌سوزی اینجا مشخص می‌شود؛ زمانی که متوجه می‌شویم بیمه آتش‌سوزی شامل چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد.

بیمه آتش سوزی شامل چه مواردی می‌شود؟

این بیمه دارای دو پوشش اصلی و فرعی است که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

پوشش‌های اصلی

این خسارت‌ها از جمله موارد مهمی است که بدون شک در قرارداد بیمه وجود دارند:

آتش: دررابطه‌با این مورد باید بگوییم ترکیب هر نوع ماده‌ای که با اکسیژن و تولید شعله کند در دسته آتش قرار داشته که بیشتر منشا حوادث در آتش‌سوزی نیز این مورد است.

صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد که اگر حادثه‌ای یا همچین اتفاقی پیش آید، این بیمه جبران خسارت کرده و این مورد نیز جزو پوشش‌های اصلی این بیمه قرار دارد.

انفجار: اگر در اثر آزادشدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که هر نوع انفجاری در این بیمه‌نامه مورد تعهد نیست؛ به طور مثال: انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش در این بیمه‌نامه نیست.

پوشش‌های اضافی

برخی از حوادث در آتش‌سوزی وجود دارند که تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرند؛ اما به‌عنوان پوشش اضافی از آن‌ها یاد می‌شود و برای داشتن آن‌ها حتماً باید پول بیشتری پرداخت شود تا بیمه خسارت‌های مالی آن‌ها را نیز جبران کند:

پوششی در این راستا تحت عنوان پوشش زلزله و آتشفشان وجود دارد. (در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله، حق‌ بیمه زلزله بر اساس نوع سازه و مصالح و مکان جغرافیایی مورد بیمه مشخص می‌شود.)

بیمه سیل و طغیان آب دریا یا رودخانه

ضایعات ناشی از برف‌وباران

پوشش طوفان و گردباد

پوشش سقوط هواپیما یا قطعات آن

شکست شیشه ساختمان در اثر برخورد جسم خارجی

ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی

هزینه برداشت و پاک‌سازی ضایعات ناشی از حوادث قید شده

سرقت در صورت شکست حرز (بیمه سرقت منزل هم می‌گویند.)

انفجار ظروف تحت‌فشار صنعتی

پوشش بیمه ریزش کوه و پوشش بیمه سقوط بهمن

ریزش سقف ناشی از بارش برف سنگین

نشست و رانش زمین (این مورد باید کارشناسی شود.)

برخورد جسم خارجی به ساختمان

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین