|

احتمال سقوط ناگهانی قیمت دلار در پایان هفته

قیمت دلار از عصر روز گذشته تا صبح امروز ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته و عملا دلار ۴۸۸۰۰ تومانی روی دست دلالان باد کرده است.

احتمال سقوط ناگهانی قیمت دلار در پایان هفته
کد مطلب : 39863

دلار امروز (۲۸ شهریور) تا لحظه نگارش این خبر در بازار فردوسی و سبزه میدان با کاهش ۵۰۰ تومانی مواجه شده و رو به کاهش است.

عصر روز گذشته دلار تا ۴۹۳۰۰ تومان کاهش یافت اما بازار ارز در امروز تا ظهر روند کاهشی خود را ادامه داده و تا ۴۸۸۰۰ هم نرخ خورد.

فعالان بازار ارز معتقدند که بازار ارز در روزهای آینده روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد و احتمالا تا پایان هفته به کانال ۴۷ هزار تومانی وارد می‌شود.

بعد از آزادسازی ۵.۵ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در کره جنوبی و واریز آن به حساب‌های ۶ بانک کشورمان در قطر روند قیمت ارز در بازارهای داخلی کاهشی شده است.

وضعیت بازار سکه هم از بازار ارز تبعیت کرده و قیمت سکه هم کاهشی شده و وارد کانال ۲۷ میلیونی شده است. این روزها در معاملات پشت‌خطی هم کمتر کسی نسبت به خرید سکه اقدام می‌کند.

تحلیل‌گران بازار سکه معتقدند درحال‌حاضر محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مرز حمایتی سکه است که در صورتی که از دست برود فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد.

از طرف دیگر مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه بازان مهم است. به باور آنها اگر سکه بالای این محدوده تثبیت دهد، احتمال اینکه خریداران به بازار برگردند وجود دارد.

ارزش ذاتی سکه ۲۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان است که با قیمت نقدی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

با افزایش تحرکات دیپلماتیک کشور، معامله گران منتظر هستند تا اخبار مربوط به سفر رئیس‌جمهوری را ارزیابی کنند.

مورد بعدی هم که باعث افت دلار در این روزها شده، افزایش قیمت جهانی نفت است. پیش‌بینی نفت صد دلاری بر سر زبان‌ها افتاده است. اتفاقی که در صورت تحقق چشم‌انداز درآمد‌های ارزی ایران را افزایش می‌دهد و باعث افزایش قدرت بازارساز برای کنترل دلار خواهد شد.

به همین دلیل، معامله‌گران از موقعیت خرید خود در شرایطی که ریسک‌های دیگری نیز برای خریداران وجود دارد، عقب‌نشینی کردند و قیمت دلار در آخرین هفته تابستان کاهش یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین