|

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۰۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۹۲۵ دلار و ۲۴ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
کد مطلب : 39901

قیمت طلا در پایان این هفته تغییر چندانی نداشت، اما نسبت به پایین‌ترین رقمی که هفته گذشته به آن رسیده بود افزایش یافت. بازارها همچنان نگران ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نوامبر و دسامبر هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد پلتفرم تجاری اواندا عقیده دارد ضعف دورنمای رشد اقتصاد دنیا باعث شده تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن افزایش یابد. به نظر می‌رسد سطح 1900 دلار به عنوان یک سطح ایمن برای طلا تثبیت شده باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد افزایش به 1925 دلار و 24 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک برای ماه دسامبر با یک افزایش 0.3 درصدی به 1945 دلار و 60 سنت رسیده است.

مویا گفت:«برای اینکه طلا دوباره به سطح 2000 دلار بازگردد، سرمایه‌گذاران باید شاهد ضعف دلار آمریکا باشند».

شاخص دلار در روز جمعه به بالاترین رقم طی شش ماه گذشته رسید و خرید طلا و سایر کالاها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرد. البته افت اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تا حدی افزایش ارزش دلار را جبران کرد.

دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هر دو در این هفته پس از پیش بینی فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره تا پایان سال افزایش یافتند. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای ماه سپتامبر در اجلاس روز چهارشنبه بدون تغییر نگه داشت.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت:«ما آماده‌ایم در صورت لزوم باز هم نرخ بهره را بالاتر ببریم. این واقعیت که نرخ بهره را در این اجلاس تغییری نداده‌ایم بدین معنا نیست که در سیاست‌های پولی خود به ثبات رسیده‌ایم».

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

فدرال رزرو آمریکا 11 بار از فوریه 2022 تا ژوئیه 2023 نرخ بهره را افزایش داده و آن را از 0.25 درصد تا 5.25 درصد بالا برده است. بانک مرکزی آمریکا پیش بینی می‌کند نرخ بهره در سال آینده میلادی حدود 5.1 باشد. فدرال رزرو 2 اجلاس دیگر در نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد و بازارها منتظرند ببینند آخرین افزایش نرخ بهره در کدام ماه اتفاق می‌افتد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.66 درصد افزایش به 23 دلار و 84 سنت رسید و پلاتین با 0.94 درصد افزایش 930 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین