|

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۰۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۷ درصد کاهش به ۱۸۴۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
کد مطلب : 39966

قیمت طلا برای دومین فصل پیاپی پایین آمده و این هفته بیشترین کاهش خود طی دو سال گذشته را ثبت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.87 درصد کاهش به 1848 دلار و 63 سنت رسید.

قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.7 درصد کاهش طی یک روز به 1868 دلار و 10 سنت رسیده است. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس حدود 3 درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. قیمت طلا 2 درصد در ماه اوت و 5 درصد در سپتامبر کاهش داشت و افزایش 4 درصدی ماه ژوئیه را خنثی کرد. قیمت معاملات آتی طلا حدود 4 درصد در فصل بهار پایین آمده بود.

سرمایه‌گذاران در ماه سپتامبر دلار را به عنوان یک پشتوانه ایمن به طلا ترجیح دادند و باعث پایین آمدن قیمت این فلز گرانبها از سطح 1900 دلار شدند.

اما بیش از همه چیز فروش بالای اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تاثیر منفی بر قیمت طلا گذاشته چون ارزش دلار را بالا برده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه به حدود 4.69 رسید، یعنی بالاترین رقم طی 16 سال گذشته.

شاخص دلار هنوز هم حدود 106 قرار دارد و بر قیمت طلا فشار می‌آورد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر ثابت نگه داشت. این بانک 11 بار از مارس 2022 نرخ بهره را افزایش داده و آن را از 0.25 به 5.25 درصد رسانده است. اما بسیاری پیش بینی می‌کنند نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی یک بار دیگر 25 واحد افزایش پیدا می‌کند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را کاهش می‌دهد.

به نظر نمی‌رسد تعطیلی احتمالی دولت آمریکا هم بتواند کمکی به بالا بردن ارزش طلا کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین