|

اعتماد سهامداران یکی از مهمترین ارکان بازار‌های مالی است

صبائی گفت: اعتماد سهامداران از مهمترین ارکان بازار‌های مالی است و در زمینه افزایش شفافیت در بازار سرمایه اقدامات مهمی طی چند ماه گذشته انجام شده است.

اعتماد سهامداران یکی از مهمترین ارکان بازار‌های مالی است
کد مطلب : 40003

امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بورس‌ها در خصوص بحث شفافیت و بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه گفت: اعتماد سهامداران یکی از مهمترین ارکان بازار‌های مالی است که تقویت آن در افزایش ثبات بازار سرمایه تاثیرگذار است.

این مقام مسئول بیان کرد: عوامل متعددی در شکل گیری اعتماد و تقویت یا تضعیف آن موثر است که کنترل برخی از عوامل در اختیار این سازمان نیست با این حال سازمان بورس عوامل با اهمیت تاثیرگذار بر امنیت سرمایه گذاری و اعتماد سرمایه گذاران را رصد نموده و در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران اقدامات متناسب را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: از جمله این موارد می‌توان به پیگیری‌های انجام شده در زمینه مصوبه نرخ خوراک و سوخت صنایع، مصوبه عوارض صادراتی و پیگیری لغو سیاست قیمت گذاری دستوری در برخی صنایع اشاره نمود.

مدیریت نظارت بر بورس‌ها گفت: در زمینه افزایش شفافیت در بازار سرمایه نیز اقدامات با اهمیتی طی چند ماه گذشته انجام شده است که انتشار دلایل عدم تایید برخی از معاملات، انتشار آمار معاملات انجام شده توسط اشخاص حقیقی، حقوقی، بازارگردان طی ۶ ماه ابتدایی امسال و ... از جمله این موارد است. شفافیت در عملکرد نهاد ناظر نسبت به گذشته بهبود داشته و فعالان بازار در این زمینه می‌توانند قضاوت نمایند.


 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین