|

ورود ۹۵ هزار سرمایه‌گذار حقیقی به بازار جدید بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکنون و در روزهای گذشته حدود ۹۵ هزار نفر سرمایه‌گذار حقیقی در این بازار ورود پیدا کرده‌اند.

ورود ۹۵ هزار سرمایه‌گذار حقیقی به بازار جدید بورس
کد مطلب : 40014

مجید عشقی در مراسم رونمایی بازار جدید بورس تهران با عنوان بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای اظهار کرد: همواره عادت کردیم هر وقت به دنبال جذب سرمایه هستیم به بانک فکر می‌کنیم اما باید به دنبال تقویت سهم بازار سرمایه در تامین مالی باشیم.

وی افزود: این پتانسیل در بازار سرمایه وجود دارد که نقشش در تامین مالی پروژه های مختلف بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که هست. در برخی پروژه‌ها قابلیت ورود همه سرمایه‌گذاران به دلیل نوع و میزان ریسک وجود نداشت؛ بنابراین نیاز داشتیم که بازار و نوع جدیدی از سرمایه‌گذاری ایجاد شود. امیدواریم بازار جدیدی که امروز افتتاح خواهد شد این مشکل را برطرف کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این بازار ابداع ما در کشور نیست و در بسیاری از کشورها بازار مجزا و جدیدی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ایجاد شده است. در توضیح تفاوت‌های بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای با بازار سرمایه باید گفت که به عنوان مثال در عرضه‌های اولیه‌ای که در بازار سرمایه اتفاق می‌افتد، بیش از ۱.۵ میلیون نفر شرکت می‌کردند اما در این بازار حدود ۹۵ هزار سرمایه گذار حقیقی و ۳۰۰ هزار نفر سرمایه‌گذار حقوقی وارد شده‌اند که البته نسبت به شرایط موجود و نوع و تفاوت‌های این بازار این عدد امیدوارکننده است، چراکه تعداد سرمایه‌گذاران با تعداد کمتر اما با سرمایه‌های بزرگتر وارد این بازار شده‌اند.

عشقی با تاکید بر لزوم شفافیت هر چه بیشتر و ارائه گزارش به موقع و دقیق‌تر از سوی شرکت‌ها، گفت: امیدواریم تا پایان امسال سه پروژه دیگر را نیز به پذیره‌نویسی نویسی در این بازار برسانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین