|

راه‌های استعلام خلافی خودرو

یکی از دغدغه‌های دارندگان خودرو مشاهده جریمه رانندگی و پرداخت آن است و برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد.

راه‌های استعلام خلافی خودرو
کد مطلب : 35923

​ یکی از دغدغه‌های دارندگان خودرو مشاهده جریمه رانندگی و پرداخت آن است. استفاده از فضای مجازی برای استعلام خلافی خودرو در سال‌های اخیر بین مردم محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده است، اما همچنان برخی از روش‌های قدیمی نیز برای استعلام خلافی خودرو استفاده می‌کنند. در ادامه این گزارش به روش‌های مختلف برای استعلام خلافی خودرو اشاره می‌کنیم.

برای دریافت استعلام خودرو روش‌های مختلفی وجود دارد. برای استعلام خلافی بدون احراز هویت به اطلاعات هویتی مالک و وسیله نقلیه مندرج بر روی کارت خودرو نیاز داریم. در فضای مجازی سایت‌های بسیاری هستند که خدمت استعلام خلافی خودرو را ارائه می‌دهند که به راحتی با مراجعه به این سایت‌ها و وارد کردن اطلاعات مودر نیاز می‌توانید خلافی خودروی خود را مشاهده کنید.

مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ یکی از امن‌ترین و بهترین راه‌ها برای خلافی خودرو است. در این سایت با انجام احراز هویت در سامانه سخا و ایجاد حساب کاربری می‌وانید خلافی وسیله نقلیه خود را با جزئیات مشاهده کنید. در این روش پس از احراز هویت و ایجاد حساب کاربری تنها به کد ملی برای مشاهده خلافی خود نیاز دارید.

استعلام خلافی با کارت ملی

در تمام روش‌های موجود برای استعلام خلافی و مشاهده خلافی خودرو بایستی کد vin یا شماره بارکد پستی ۸ یا ۹ رقمی خودرو را که در کارت ماشین درج شده است را داشته باشید. در تغییراتی که اخیرا در سامانه راهور صورت گرفته است؛ استعلام خلافی خودرو با کدملی مالک امکان پذیر است و پیش از آن باید در سامانه سخا ثبت نام کنید.

ثبتنام در سامانه سخا

برای ثبت نام در سامانه سخا، نیاز به اطلاعات مالک خودرو است. اطلاعات لازم جهت ثبت نام در سخا شامل این موارد است:

• کدملی

• خط تلفن همراه به نام مالک خودرو

• بارکد درج شده در کارت خودرو

شماره بارکد پستی VIN در کارت خودرو را در تصویر زیر می‌توانید ببینید. به غیر از کارت ماشین در برگه سبز خودرو نیز می‌توانید کد VIN را پیدا کنید؛ بنابراین اگر کارت ماشین خود را گم کرده اید و یا در حال حاضر امکان دسترسی به آن را ندارید برای استعلام خلافی از کد VIN مندرج در برگه سبز خودرو استفاده کنید.

برای استعلام خلافی خودروی خود از سایت راهور ۱۲۰ باید به نشانی service.rahvar۱۲۰.ir مراجعه کنید.

جهت ثبت اطلاعات خود در سامانه سخا نیز می‌توانید به نشانی sakha.epolice.ir مراجعه کنید.

دریافت خلافی خودرو با کد USSD

با کد  #۱۱۰*  می‌توانید بدون نیاز به اینترنت این کد را در تلفن همراه خود وارد کرده و خلافی خودروی خود را مشاهده کنید.

دریافت خلافی با مراجعه به پلیس+۱۰

با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو و یا بیمه نامه خودرو می‌توانید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و برگه استعلام خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

استعلام خلافی با پیامک

کد VIN یک کد هفده رقمی حاوی اعداد و حروف انگلیسی است و روی کارت خودرو درج شده است. با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می‌توانید مبلغ کل جرائم خودروی خود را دریافت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین