|

رشد تولید محصولات سایپا با وجود محدودیت های ارزی

گروه خودروسازی سایپا، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید و شعار سال مهار تورم و رشد تولید و بر اساس سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه، توانست در بدترین شرایط ارزی و با وجود استانداردهای سخت گیرانه، رشد تولید را در انواع محصولات خود محقق کند.

رشد تولید محصولات سایپا با وجود محدودیت های ارزی
کد مطلب : 37780

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۶ اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید محصولات در گروه سایپا رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که در این بازه زمانی تولید خودروهای خانواده ساینا از ۲ هزار و ۶۵۶ دستگاه در سال ۱۴۰۱ به ۹ هزار و ۶۹ دستگاه افزایش یافته که رشد ۲۴۱ درصدی را نشان می دهد.

در مدت عنوان شده تولید خودروهای خانواده کوییک از ۷ هزار و ۴۴۳ دستگاه در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۷۵ دستگاه رسیده و ۱۱۶ درصد رشد داشته است؛ همچنین تولید خودرو شاهین از ابتدای سال تا ۶ اردیبهشت سال جاری ۳ هزار و ۶۴۱ دستگاه بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با تیراژ ۲ هزار و ۱۵ دستگاه، رشد ۸۱ درصدی را ثبت کرده است.

تولید وانت ۱۵۱ در بازه زمانی ذکر شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده که در سال جاری به ۳ هزار و ۷۲۵ دستگاه افزایش یافته و رشد ۴۶ درصدی داشته است.در شرکت زامیاد نیز در سال جاری ۳ هزار و ۴۰۱ دستگاه خودرو تولید شده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با تیراژ ۳ هزار و ۶۱ دستگاه، رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

با سیاست گذاری و برنامه ریزی های انجام شده، تولید خودرو در سال جاری به ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که این عدد در قیاس با تولیدات سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی خواهد داشت و موجب کنترل و کاهش قیمت ها در بازار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین