|

نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

استانبول، شهری پرآوازه است که همواره مورد توجه گردشگران از سراسر جهان بوده است. استانبول با فرهنگ و تاریخ غنی، معماری زیبا، بازارهای شلوغ و جذاب و غذاهای متنوع و لذیذ، به یکی از مقاصد مورد علاقه برای سفر و تفریح تبدیل شده است. اما قبل از اینکه شما به سفر به این شهر شگفت‌ انگیز فکر کنید، مهم است که با چند نکته اساسی آشنا شوید. در این مقاله، قصد داریم به شما نکاتی را که باید قبل از سفر به استانبول بدانید، گوشزد کنیم تا تجربه‌ سفر شما را بهتر و راحت‌ تر کنیم. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر مانند هزینه سفر به استانبول، مراکز خرید استانبول و ... را دارید به مجله مای سفر سر بزنید.

کد مطلب : 43211

 

 

اصطلاخات رایج ترکی را یاد بگیرید

قبل از سفر به استانبول، می ‌توانید با یادگیری کلمات کلیدی ترکی، تجربه‌ بهتری را برای خود خلق کنید. در این شهر، مانند شهرهای بزرگ دیگر، مردم می توانند به زبان انگلیسی صحبت ‌کنند، اما برای هموطنانی که زبان آذری می ‌دانند، این سفر آسان ‌تر است. زیرا زبان ترکیه و آذری زبانان بسیار شبیه به یکدیگر هستند. بنابراین، یادگیری چند کلمه‌ کلیدی ترکی می ‌تواند به شما کمک کند تا در ارتباط با مردم محلی و انجام امور روزمره ‌خود، بهتر پیش بروید. به عنوان مثال، "مرحبا" به معنای "سلام"، "اِوِت" به معنای "بله"، "حیر" به معنای "خیر"، و "تشکر ایدریم" به معنای "ممنون" یا "متشکرم" است. با مطالعه‌ خودآموز زبان ترکی، می ‌توانید خودتان را برای سفر به استانبول آماده کنید.

حتما غذاهای محلی را امتحان کنید

در طول سفر خود، حتما غذاهای محلی را تجربه کنید و از خوردن غذاهای فست فودی خودداری کنید. صبحانه‌ سنتی ترکیه با انواع مختلفی از پنیر محلی، کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل، سوسیس تند و سایر موارد، یک تجربه‌ لذت ‌بخش است. همچنین، با نوشیدن چند لیوان چای سنتی ترکی، روز خود را شروع کنید. حتما کباب ‌های سنتی ترکیه را تجربه کنید؛ کباب های ترکی متفاوت از کباب های ایرانی است. در واقع غذاهای ترکیه بیشتر شبیه به غذاهای یونانی و اروپای شرقی هستند. به علاوه، موارد دیگری مانند بورک، پیده، چوربا، حلوا و ... را نیز حتما امتحان کنید.

سوغاتی بخرید

حتما باید به توصیه‌ ها و راهنمایی ‌های لازم برای سفر به استانبول توجه کنید، اما یکی از چیزهایی که نباید آن را فراموش کنید، خرید سوغاتی ‌های منحصر به فرد از این شهر است. ترکیه با صنایع دستی فراوان و زیبا، شیرینی ‌های خوشمزه، انواع چشم ‌نظر، روغن زیتون، قهوه و سایر محصولات متنوع، فرصتی را برای شما فراهم می ‌کند تا خاطرات خوبی را با خود به خانه ببرید. بنابراین، توصیه می ‌شود که سعی کنید سوغاتی‌ه ای ویژه ترکیه را برای عزیزان خود تهیه کنید.

دعوت محلی ها را بپذیرید

برای ما ایرانی ‌ها، این که به کسی چای تعارف کنیم یا به ما چای تعارف شود، موضوعی عجیب نیست. این عمل ممکن است برای گردشگران دیگر عجیب به نظر برسد، اما برای ما معمولی و طبیعی است. بنابراین، اگر مردم مهمان ‌نواز استانبول شما را به نوشیدنی دعوت کردند، بهتر است این دعوت را بپذیرید. زیرا رد کردن دعوت یکی از نکاتی است که در سفر به استانبول اجتناب از آن توصیه می ‌شود.

خرید از بازار استانبول

در خرید از بازارهای سنتی استانبول باید دقت کنید. هنگام پیمودن معابر این بازارها، تنوع فراوانی از کالاها را خواهید دید که ممکن است شما را برای خرید وسوسه کند. اما باید مراقب باشید که به حرف های ظاهری اعتماد نکنید. ابتدا به ارزش کالاها نگاه کنید و قبل از خرید، قیمت آنها را از لیر به ریال محاسبه کنید تا از پرداخت مبالغ بیشتر از حد بین المللی جلوگیری کنید. بازارهای استانبول برای گردشگران جذابیت زیادی دارند، اما باید مراقب باشید که تبلیغات شما را فریب ندهند. هرگاه قصد خرید کالایی را دارید، ابتدا کمی دور بزنید، با دقت بازار را بگردید و در صورت اطمینان، کالا را خریداری کنید. خرید عجله ‌ای یکی از نکات منفی سفر به استانبول است.

به حمام ترکی بروید

تجربه حمام ترکی نیز یکی از بایدها و نبایدهای مهم در سفر به استانبول است که باید در یک مکان تمیز و با کیفیت انجام شود. برخی از افراد دوست ندارند در مکان های عمومی برهنه دیده شوند. البته برای آقایان نیازی به نگرانی نیست، زیرا همانند حمام‌ های قدیمی، معمولا حوله به آنها داده می ‌شود. در این حمام ‌ها، یک نفر حضور دارد که افراد را ماساژ می دهد و برای آنها آرامش و تمیزی را فراهم می ‌کند.

از لذت خوردن غذاهای خیابانی خود را محروم نکنید

در سفر به استانبول، لذت تجربه کردن غذاهای خیابانی را از دست ندهید. رستوران ‌های این شهر علاوه بر غذاهای خوشمزه، محیطی رفاهی و دلنشین نیز فراهم می‌ کنند. اما تجربه کردن غذاهای خیابانی نیز باید در لیست اولویت ‌هایتان باشد. انواع کباب‌ های ماهی، مرغ و گوشت را در خیابان‌ های شهر می ‌توانید پیدا کنید. ساندویچ ‌های ماهی کباب به ویژه در میدان امینونو و سواحل شهر محبوبیت زیادی دارند. دونر کباب نیز از دستفروشان خیابانی قابل تهیه است و در کنار آن، انواع دیگری از خوراکی ‌های محلی را می ‌توانید امتحان کنید.

در نزدیکی اماکن توریستی غذا نخورید

این توصیه را نمی کنیم چون کیفیت غذاها در نزدیکی این اماکن کم است، بلکه به دلیل این موضوع که قیمت غذاها در این مناطق بالاتر است. اگر می خوهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، بهتر است که بعد از بازدید از اماکن دیدنی، به مکان‌ های خلوت ‌تر بروید تا علاوه بر آرامش بیشتر، هزینه‌ های کمتری را پرداخت کنید. این نکته را به عنوان یک راهنمایی مهم در سفر به استانبول به یاد داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب از مجله مای سفر نکات و باید نبایدهایی که در سفر به استانبول بهتر است در نظر داشته باشید گفتیم. امیدواریم با خواندن این مطلب و رعایت توصیه ها سفر خوب و خاطره انگیزی داشته باشید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین