|

مورچه هایی که زامبی می شوند

قارچ اندام‌های بدن و مغز مورچه‌های میزبانِ خودش را هک می‌کند و ذهن آن‌ها را به کنترل درمی‌آورد تا بنا به دستور او لانه را ترک کنند و از نزدیک‌ترین درختانِ اطرافشان بالا بروند.

مورچه هایی که زامبی می شوند
کد مطلب : 35244

یک نوع قارچ انگلی در سراسر جهان زندگی می‌کند که مورچه‌ها را به «زامبی» تبدیل می‌کند. عملکرد قارچ به نحوی است که فکر می‌کنید همین حالا از یک فیلمِ ترسناک خارج شده است: این قارچ اندام‌های بدن و مغز مورچه‌های میزبانِ خودش را هک می‌کند و ذهن آن‌ها را به کنترل درمی‌آورد تا بنا به دستور او لانه را ترک کنند و از نزدیک‌ترین درختانِ اطرافشان بالا بروند.

 مورچۀ آلوده آرواره‌هایش را به دور یک برگ قفل می‌کند و بین زمین و آسمان در جنگل آویزان می‌ماند و بعد از چند روز که قارچ او را از درون هضم کرد، می‌میرد. قارچ در بدنِ میزبانِ خود می‌ترکد و بارانی از هاگ‌هایش را به روی نسلِ بعدیِ مورچه‌های قربانی می‌ریزد.

 قارچ‌هایی که مورچه‌ها را به زامبی تبدیل می‌کنند با نامِ علمیِ اوفیوکوردیسپس Ophiocordyceps شناخته می‌شوند و بیش‌از ده‌ها گونه از آن‌ها در سراسر جهان از جمله فلوریدا در آمریکا، برزیل و ژاپن پراکنده‌اند. دانشمندان گمان می‌کنند که هر کدام از ده‌ها گونه مورچه توسطِ سویه خاصی از این نوع قارچ که منحصر به همان گونه مورچه است، آلوده می‌شوند.

اقتصادآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین