|

کشف گوشواره های گربه در شهر باستانی

یک جفت گوشواره‌ی طلایی به شکل گربه‌ی سیاه‌گوش که نزدیک خرابه‌های شهر باستانی آنی در ترکیۀ امروزی کشف شده بود، برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ به صورت عمومی در موزۀ کارس ترکیه به نمایش گذاشته خواهند شد.

کشف گوشواره های گربه در شهر باستانی
کد مطلب : 35995

 این گوشواره‌های قرون وسطایی ۲۲ گرم وزن دارند و نقوشی از ستاره، قطرۀ کوچک و هلال ماه روی آن‌ها حک شده هم‌اکنون در موزه‌ی باستان‌شناسی و قوم‌شناسیِ کارس (Kars) از آن‌ها نگهداری می‌شود. این مصنوعات گرانبها که به خاطر حکاکی‌های زیبا و دقیق‌شان موجب حیرت باستان‌شناسان شده‌اند، قرار است سال ۲۰۲۳ به مدت کوتاهی در موزه‌ی باستان‌شناسی و قوم‌شناسی کارس به معرض نمایش گذاشته شوند و تا آن زمان با دقت در انبار از آن‌ها نگهداری خواهد شد.

یاووز چتین؛ سرپرست موزه‌ی کارس به آژانس خبری آنادولو گفته است که موزه‌ی کارس میزبان تمدن‌های تاریخی زیادی بوده است، چرا که در مرز کشور‌ها و در مسیر جاده‌ی تاریخی ابریشم واقع است. چتین با بیان اینکه در کارس امکانِ مشاهده‌ی سرمایه‌های تمدن‌های زیادی وجود دارد، گفته است که قطعات غیرمنقول تاریخی زیادی درون و اطراف خرابه‌های آنی وجود دارند، از قبیل سایت‌های باستان‌شناسی کوشونک و ماغازبرک.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین