|

یک خرس در مریخ رویت شد

دانشمندان ناسا نقشی روی سطح مریخ پیدا کرده اند که بسیار شبیه به صورت یک خرس است؛ دانشگاه آریزونا این تصویر را به اشتراک گذاشت.

یک خرس در مریخ رویت شد
کد مطلب : 36510

دوربین مدارگرد شناسایی مریخ ناسا عکسی از نقش صورت یک خرس روی سطح مریخ را شکار کرد و دانشگاه آریزونا که این دوربین را اداره می‌کند؛ تصویر را به اشتراک گذاشت.

در این تصویر دو چشم و دهان شکل گرفته است که تپه‌ای با ساختار V شکل شبیه پوزه خرس در آمده است. همه این موارد درون دایره‌ای قرار گرفته اند.
 
آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا می‌گوید: «الگوی شکستگی دایره‌ای ممکن است به دلیل ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.»
این اولین بار نیست که دانشمندان عکس‌هایی از خارج زمین و شبیه به موجودات روی این سیاره پیدا می‌کنند. انسان‌ها در تشخیص تصاویر یا الگو‌ها به صورت معنادار مهارت دارند، پدیده‌ای که به نام پاریدولیا شناخته می‌شود.
 
در سال ۱۹۹۷، دانشمندان سنگ بزرگی را در مریخ کشف کردند که آن را «خرس پو» نامیدند و در سال ۱۹۷۶، فضاپیمای وایکینگ ۱ ناسا در ناحیه‌ای از مریخ به نام سیدونیا، تپه‌ای تخت شبیه چهره انسان را مشاهده کرد.
 

خرس-مریخ

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین